ملاقات کابینی عبدالرضا تاجیک با خانواده‌اش

خانواده‌ عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار زندانی، پنج‌شنبه‌ هفته‌ گذشته، موفق به ملاقات کابینی با وی در زندان اوین شدند.

به گزارش میزان خبر، بستگان تاجیک وضع جسمی و حال روحی او را بهتر از ملاقات قبل توصیف می‌کنند. بنا به گفته‌ تاجیک، وی در سلولی چندنفره در بند 209 زندان اوین محبوس است.

تاجیک، روزنامه‌نگار، فعال ملی- مذهبی و همکار رسانه‌ای کانون مدافعان حقوق بشر، از 22 خردادماه در پی احضار تلفنی و برای سومین بار در سه سال گذشته، بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. ملاقات اخیر تاجیک، چهارمین دیدار وی با خانواده‌اش بوده و در این مدت (حدود 80 روز بازداشت) تنها چهار بار تماس تلفنی داشته است.

موضوع "هتک حرمت" به تاجیک در نخستین شب بازداشت، ماه گذشته به بحثی مهم و جنجالی در رسانه‌ها تبدیل شد. تاجیک با اعتراض شدید نسبت به برخورد صورت گرفته با خود، خواستار دیدار با دادستان پایتخت شده بود. هرچند دادستان تهران این ادعای وی را هم چون بسیاری موارد اعتراضی دیگر، رد و تکذیب کرد، اما به گزارش میزان خبر، تاجیک و خانواده‌اش تاکید می‌کنند که در نخستین شب بازداشت، وی با رفتاری توهین‌آمیز و خلاف شأن یک روزنامه‌نگار و بازداشت‌ شده‌ سیاسی، و نیز خلاف ملاحظات و عرف اخلاقی جامعه، مواجه شده است. تاجیک به خانواده‌اش گفته است که برخی از مسئولان قضائی، به وی قول پیگیری این برخورد و موضوع را داده‌اند.

هنوز از زمان برگزاری دادگاه احتمالی تاجیک یا از آزادی محتمل وی، و نیز چگونگی رسیدگی قضائی به پرونده‌ی اتهامی و همچنین موضوع اعتراضی وی خبری نیست. این در حالی است که شعبه قضائی مستقر در اوین، از بستگان تاجیک فیش حقوقی و تعهد و قرار کفالت دریافت کرده است.

عبدالرضا تاجیک، کارشناس و گزارشگر سیاسی، سابقه‌ی همکاری با سرویس سیاسی روزنامه‌هایی چون خرداد، فتح، همبستگی، و اعتماد را دارد و دبیر سرویس سیاسی برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب ازجمله روزنامه شرق بوده است.

0 comments:

ارسال یک نظر