همسر شهید مسعود علی محمدی: جرم همسرم این بود که به وطن و مردمش عشق می ورزید

مژگان مدرس علوم
  جرس: دومین مراسم سالگرد شهید مسعود علی محمدی، استاد برجسته فیزیک تهران در روز پنج شنبه 22 دی ماه برگزار خواهد شد. این دانشمند فیزیک در روز بیست و دوم دی ماه سال 88 هنگام خروج از منزل بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد.

منصوره کرمی با اشاره به برگزاری مراسم همسرش در روز پنج شنبه به "جرس" می گوید: "روز پنج شنبه بیست و دوم دی ماه دومین سالگرد شهادت ایشان را برگزار می کنیم. خدا می داند در این دو سال چه بر من گذشت. من شهادت ایشان را با چشمان خودم دیدم به حدی وحشیانه او را به شهادت رسانند که فقط آرزوی نابودی آن کسانیکه چنین بلایی را بر سر ما آوردند، می کنم."

همسر شهید علی محمدی تصریح می کند: "ایشان همیشه دغدغه مردم و کشورشان را داشتند و جایی که می دیدند یک مسائلی است که مردم باید به آن آشنا باشند صحبت می کردند و آگاهی می دادند و بسیار دقیق و روشن بود. ایشان خوش فکر و خلاق بودند و دشمن دانست چه کسی را باید از بین ببرد. اسرائیل خونخوار و موساد و منافقین همسر من را به شهادت رسانند. جرم همسر من این بود که به وطن و مردمش عشق می ورزید و احساس مسئولیت می کرد و علاقه به علم و پیشرفت داشت..."

او در ادامه با اشاره به سختی هایی که در طی این مدت بر او رفته است، بیان می کند: "اصلا زبانم نمی چرخد که چگونه از فقدان ایشان بگوییم و اینکه در این دو سال بر من و فرزندانمان چه گذشت. واقعا نبود ایشان در کنار ما زندگی را برایمان بسیار دشوار کرده است. الان زمان ازدواج دخترم است و جای خالی ایشان را برای گرفتن تصمیمات مهم حس می کنم، از اینکه تنهایی های من را هیچکس نیست پر کند و او نیست که با او درددل کنم، بسیار سخت است. جای او خالی است، اتاقش خالی است، کتابهایش خاک می خورد، از این همه درد گفتن سخت است. مملکت ما یک پژوهشگر واقعی را از دست داده است و دانشجویانش هنوز جای خالی او را احساس می کنند و کلاس خالی از اوست."

خانم کرمی تاکید می کند: " ایشان بسیار پر تلاش بودند و صداقت و مسئولیت پذیری ایشان یکی از صفات برجسته اشان بود. خوش معاشرت بودند و وقتی در مجلسی حضور داشتند همه را جذب خودشان می کردند. یک معلم واقعی و دلسوز بودند و غیرممکن بود کسی چیزی از ایشان یاد نگیرد. وقتی در جمعی کدورتی وجود داشت با صحبتهایشان فضا را تغییر می دادند و همه را راضی و آرام می کردند و شادی را به آن جمع می آورد."

پس از به شهادت رسیدن این استاد برجسته کشورمان، میرحسین موسوی یکی از رهبران جنبش سبز که هم اینک در حصر و حبس غیرقانونی بسر می برد با صدور پیامی کشته شدن دکترمسعود علی‌محمدی را فاجعه ای برای کشور و انقلاب دانسته و تصریح کرده بود: "شهادت مظلومانه دانشمند برجسته فیزیک و استاد دانشگاه تهران دکتر مسعود علی محمدی بازگوی این حقیقت تلخ است که دشمنان ملت ایران برای تحقق منافع خود، قصد دارند از شرایط بحرانی سود ببرند و مسلما این اقدام جنایتکارانه بخشی از طرح وسیعی است که ضرورت دارد همگان فارغ از تمایلات سیاسی، برای کشف ابعاد دیگر آن به مراقبت و تامل بپردازند. فقدان شخصیت مومن و آزادیخواه و دانشمند بی بدیلی چون دکتر مسعود علی محمدی فاجعه ای نیست که هر ایرانی علاقمند به سرنوشت کشور و انقلاب بدان بی تفاوت بماند."

احمد شیرزاد استاد دانشگاه و نماینده مجلس ششم در وبلاگ شخصی خود "سپیداران" در خصوص این یار دیرینه و صمیمی خود نوشته است: "مسعود در این یکی دو ساله اخیر افکار و نظراتش بسیار به جنبش اصلاحی نزدیک شده بود. در یکی دو انتخابات آخر قبل از انتخابات ریاست جمهوری به لیست اصلاح طلبان رای داده بود و برای آن هم تبلیغ می کرد. در انتخابات اخیر نیز به طور جدی از کاندیدای اصلاح طلبان حمایت می کرد. یادم هست برایم تعریف کرده بود که در راهپیمایی 25 خرداد از صبح روایت های مختلفی در مورد برقراری یا عدم برقراری راهپیمایی از سوی اصلاح طلبان پخش می شد. او تعریف می کرد که دانشجویان گروه فیزیک دانشگاه تهران مکرر به وی مراجعه می کردند و سوال می کردند تکلیف چیست. دست آخر مسعود به آن ها گفته بود: بالاخره نفهمیدم تکلیف چیست ولی در هر صورت من به راهپیمایی می روم. می گفت این را که گفتم با شلیک شادی دانشجویان مواجه شدم، انگار دنیا را به آن ها داده بودند. روشن است که خوشحالی آنها از آن بوده که استاد محبوب شان نیز با آن ها همراه است."

همسر شهید علی محمدی با تشکر از اهالی دانشگاه تصریح می کند: "دوستان و همکاران و دانشجویان همسرم در این مدت خیلی زحمت کشیدند و هنوز به ما سر می زنند و همدردی می کنند. لازم می دانم از اینجا از همه این دوستان قدردانی کنم. نمی دانید او چقدر برای پیشرفت کشور و دانشگاه تهران حرص و جوش می خورد و تلاش می کرد سطح دانشگاه تهران را بالا ببرد. بروید از هیئت امنا دانشگاه تهران بپرسید که چقدر برای اینکه کار را پیش ببرد و پیشرفتی حاصل شود تلاش می کرد. وقتی وارد محیط کار می شدند و به کارهای علمی می پرداختند، اصلا با کسی شوخی نداشتند و بسیار جدی و سخت گیر بودند و از دانشجویانش دقت و توجه را در درسها و کارهای علمی می خواستند. حتی خودشان که استاد دانشگاه بودند بدون مطالعه سر کلاس حاضر نمی شدند به همین علت هم از دانشجویان انتظارات زیادی در جدیت و دقت داشتند و گاهی برخوردهایی هم می کردند. اما الان دانشجویانش تعریف می کنند که حتی آن برخوردها و دعواها را دوست داشتیم و می دانستیم از روی علاقه و دلسوزانه سخت گیری می کنند و احساس یک پدر به فرزندانش را داشتند."

او می افزاید: "همیشه دغدغه دانشجویان را داشتند و به فکر ترویج علم بودند و می گفتند من می دانم که این دانشجویان به چه سختی وارد دانشگاه شده اند اما متاسفانه بعضی از دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوند جدیت لازم را ندارند و یکی از نگرانی هایشان این بود که بخصوص پسرهای دانشجو انگیزه خود را از دست داده اند و خیلی از این موضوع غصه می خوردند."

گفتنی است، استاد علی‌محمدی از جمله اساتیدی بود که در اعتراض به حمله لباس شخصی‌ها به خوابگاه کوی دانشگاه در بامداد 25 خرداد ماه سال 88 که منجر به کشته شدن تعدادی از دانشجویان گردید، عکس‌العمل نشان داد و با حضور در دفتر ریاست دانشگاه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شد و نامه ای به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نوشت. او همچنین در سخنرانی پانزده دی‌ماه سال 88، به دنبال ارائه راهکارهایی آماری و علمی برای حل بحران‌های جامعه بود.

0 comments:

ارسال یک نظر