اعزام به مرخصی رامین پرچمی، ممنوع الخروجی ساسان بهمن آبادی، احضار علی نجاتی برای اجرای حکم

جـــرس: با گذشت نه ماه از بازداشت رامین پرچمی، زندانی سیاسی و هنرمند حامی جنبش سبز، وی نهایتا با موافقت مسئولان، از زندان لاهیجان به مرخصی آمد.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، رامین پرچمی، هنرمند سر‌شناس سینما و تلویزیون که در پی تجمعات مردمی ۲۵ بهمن ماه سال گذشته در تهران بازداشت شده بود، تا روز یکشنبه بیست و دوم آبان ماه به مرخصی آمده است.

خانوادهٔ این زندانی سیاسی پیشتر در مصاحبه با رسانه‌ها تاکید کرده بودند که بارها با درخواست اخذ مرخصی آنان از سوی مسئولان مخالفت شده است.

وی که از سوی دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم و در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس بود، در شهریورماه سال جاری برای گذراندن دوران باقی‌ماندهٔ حبسش، از این زندان به زندان لاهیجان منتقل شد.

رامین پرچمی ۳۸ ساله، در فیلم‌هایی چون ضیافت و اعتراض ساختهٔ مسعود کیمیایی، میهمانِ مامان ساختهٔ داریوش مهرجویی و سریال‌های در پناه تو، همسایه‌ها و زیر آسمان شهر ۳ ایفای نقش کرده بود.

وی هم چنین تا چندی پیش سردبیر ماهنامهٔ فرهنگی هنری نقش آفرینان، به مدیر مسئولی شکوه جیرودی بود.

همزمان منابع خبری گزارش داده اند که بامداد دوشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۰ گذرنامه مهندس ساسان بهمن آبادی، عضو جوان حزب پان ایرانیست، از سوی نهاد ریاست جمهوری مستقر در فرودگاه بین المللی تهران ضبط شد.

به گزارش تارنمای حزب پان ایرانیست، مهندس ساسان بهمن آبادی که از سوی گروه نقاشی دانشگاه هنرهای کاربردی وین به اتریش دعوت شده بود، پس از دریافت روادید از سفارت اتریش، رهسپار وین بود که بدون هیچ دلیل و اطلاع قبلی، در فرودگاه بین المللی تهران از سفر ایشان جلوگیری شد.

این در حالی بود که نیروی انتظامی مستقر در فرودگاه، پس از بررسی گذرنامه و کارت پرواز، بدون هیچ مشکلی در گذرنامه ایشان مهر خروج زده بود و ایشان قانوناً هیچ مسأله‌ای برای این سفر هنری نداشت، اما نهاد ریاست جمهوری مستقر در فرودگاه بدون هیچ توضیحی، با ضبط گذرنامه، از سفر ایشان ممانعت به عمل آورد.

ساسان بهمن آبادی پیش از این دو بار، در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ (عاشورا) و همچنین ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ بازداشت شده بود که در نوبت اول با قرار کفالت و در نوبت دوم با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی، و در هر دو نوبت بدون صدور حکم ممنوع الخروجی در آزادی به سر می‌برد.

اداره گذرنامه دلیل ممانعت از خروج ایشان را صدور حکم تازه‌ای از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران – شعبه شهید مقدس اوین اعلام نموده، ولی این شعبه تا کنون دلیلی برای صدور چنین حکمی عنوان نکرده و حتی از مراجعه حضوری ایشان و اعتراض قانونی به حکم صادره جلوگیری نموده است.

تارنمای هرانا به نقل از منابع کارگری اعلام کرده اند که علی نجاتی، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برای گذراندن حکم یک سال حبس خود احضار شده است.

بر اساس گزارش منابع کارگری، احضار این عضو هیات مدیره سندیکای کارگران هفت تپه با تهدید تلفنی وثیقه‌گذار وی همراه بوده است. علی نجاتی در حالی که به یک سال حبس محکوم شده است که یک دادگاه دیگر او را از همین اتهام تبرئه کرده است.

دادگاه در حالی او را برای اجرای حکم احضار کرده است که این فعال کارگری، در وضعیت جسمی مناسبی نیست. وی به تازگی یک عمل جراحی قلب را پشت سر گذاشته است و به تایید پزشک های معالج، او باید کاملا تحت مراقبت های پزشکی باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر