وضعیت کما و نگران کننده زندانی سیاسی، زهرا جباری

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، زهرا جباری، زندانی سیاسی، همچنان در کما بسر می برد و از زمان انتقال به بیمارستان تاکنون در شرایط وی هیچ تغییری ایجاد نشده است و خانواده او از داشتن ملاقات و دیدن عزیزشان محروم می باشند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، این زندانی سیاسی که از روز اول فروردین ماه وضعیت جسمی اش به وخامت گراییده و به کما فرو رفته بود، با وجود انتقال به یکی از بیمارستانهای تهران، همچنان در کما بسر می برد و تا به حال هیچ تغییری در شرایط جسمی اش ایجاد نشده است.

از طرفی دیگر علیرغم در کما بودن این زندانی سیاسی، چند مامور درون و مقابل درب اتاق وی مستقر بوده و اجازه ملاقات و دیدار خانواده با وی را نمی دهند و حتی به خانواده جباری گفته نمی شود که علت وضعیت کما و همچنین آخرین شرایط وی را برای خانواده تشریح نمی کنند.
بر اساس این گزارش، خانواده جباری که از شهرستان و با طی مسافت طولانی برای دیدار با او مراجعه می کنند نه حق دیدن عزیزشان را دارند و نه از وضعیت وی مطلع می شوند.


لازم به یاد آوری است زندانی سیاسی زهرا جباری ماهها ست که از ناراحتی حاد قلبی و بیماری رماتیسم رنج می برد ولی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی که بیماری زندانیان سیاسی را وسیله ای برای شکنجه، تحت فشار قرار دادن و نهایتا با عدم درمان برای زجر کش کردن آنها بکار می برند مانع درمان او هستند. وضعیت جسمی زندانی سیاسی زهرا جباری قبل از سال جدید به وخامت گرایید و آنها ناچار به انتقال او به بیمارستان شدند ولی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی درمان او را متوقف و به زندان بازگرداندند.

زهرا جباری در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۳۸۸ در تظاهرات اعتراضی روز قدس که در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران برگزار شده بود بازداشت شد. وی به مدت هفت ماه در بلاتکلیفی و بیماری از دیدار با فرزند خود در زندان اوین بدون هیچ ملاقاتی محروم بود. وی دچار رماتیسم پیشرفته و پوکی استخوان و مشکلات شدید قلبی است و پس از گذشت پنج ماه از بازداشت هماهنگی‌ها لازم جهت ارسال داروهای وی به زندان صورت نگرفت تا این‌که با به خطر افتادن سلامتش در زندان شرایط جسمی او رو به وخامت گذاشت. وخامت حال جسمی وی به حدی رسید که کارهای شخصی وی را دیگر زندانیان انجام می دادند.

0 comments:

ارسال یک نظر