عضو کميسيون شوراها از تلاش مشترک دولت و مجلس برای جلوگیری از حضور فتنه گرها در انتخابات خبر داد

در ادامه تلاش حامیان دولت برای جلوگیری از حضور اصلاح طلبان در انتخابات، عضو کميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: لايحه جامع انتخاباتي که از سوي وزارت کشور در حال تدوين است به همراه طرح استاني شدن انتخابات مجلس دو راهکار دولت و مجلس براي جلوگيري از نفوذ فتنه گران به انتخابات آينده در کنار بصيرت و آگاهي مردم است. 


سيد محمدجواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به خطر فتنه ديگر در انتخابات سال آينده مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: به منظور جلوگيري از ظهور فتنه ديگري در انتخابات آينده لزوم بازنگري در قوانين انتخاباتي و نوع گزينش داوطلبان از اهميت خاصي برخوردار مي شود.
 

این در حالی است که پیش از این جنتی و حامیان افراطی دولت از حضور اصلاح طلبان در انتخابات ابراز نگرانی کرده بودند.


عضو کميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس با بيان اينکه لايحه جامع انتخابات براي تغيير نظام انتخاباتي از سوي وزارت کشور در حال تدوين است ادامه داد: طرح جامع انتخابات به منظور جلوگيري از نفوذ و راه يابي ناصحان در رقابت هاي کشور و بروز فتنه اي جديد، در وزارت کشور در مرحله بررسي و تدوين است و اوايل سال آينده به مجلس تقديم مي شود.
وي با بيان اينکه مجلس خانه ملت است و نه خانه خائنان افزود: طرح استاني شدن انتخابات مجلس نيز راهکار ديگري از سوي نمايندگان مجلس براي تغيير در نظام انتخاباتی است.


ابطحي با اشاره به اينکه کساني که وارد مجلس مي شوند بايد تعهد به مباني اسلام و آشنا به درد مردم باشند خاطر نشان کرد: بصیرت مردم در شناسايي جريان فتنه و فتنه گران حرف اول را مي زند اما نمايندگان نيز با تغيير نظام انتخاباتي و گروه تحقيقي شوراي نگهبان از شکل گيري جريان فتنه جلوگيري خواهند کرد.


در حالی که دولت مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود، اوایل دی ماه، سخنگوي كميسيون شوراها، با اشاره به اين‌كه كليات طرح استاني شدن انتخابات در كميسيون تصويب شده است، از نهايي شدن لايحه استاني شدن انتخابات مجلس خبر داده بود.

 

0 comments:

ارسال یک نظر