خطبه های جنگی آقای خامنه ای مصرف داخلی دارد

گرم کردن تنورانتخابات

جرس- به گزارش منابع خبری جرس از تهران، سخنان امروز آقای خامنه ای در نماز جمعه تهران تعجب چندانی برنینگیخت و قابل پیش بینی بود. وی اگر چه برای نخستین بار به کمک به حزب الله لبنان بر علیه اسرائیل اقرار کرد، اما این مطلبی نبود که بر کسی مخفی باشد. هم آمریکا و اسرائیل می دانستند، هم مردم ایران خبر داشتند، البته این نخستین بار است که یک مقام رسمی چنین مطلبی را اعلام می کند. اعلام چنین مطلبی چند سال بعد از وقوع مستمسک خوبی برای اسرائیل جهت توجیه حمله به ایران است. این امر بر رهبر ایران مخفی نیست. او در حقیقت با اعلام این مطلب رژیم صهیونیستی را به حمله به ایران تشویق می کند. اسرائیل هم از اعلام این مطلب از سوی رهبر جمهوری اسلامی خشنود است، چرا که بر اساس آن کمکهای بیشتری را از سوی لابی پرقدرت صهیونیستی بسوی خود جذب کرده بیشتر مظلوم نمایی خواهد کرد

شنیده های منابع خبری جرس از آگاهان سیاسی تهران حاکی است بیان اینگونه مسائل و تهدید آمریکا در شرائطی که وضعیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ایران چندان مناسب نیست، نه تنها از موضع قدرت نیست، بلکه نشانه ضعف است. این سخنان برای مصرف داخلی ادا شده است. آقای خامنه ای از سر استیصال با تمام هستی خود به میدان آمد. او برای گرم کردن تنور انتخابات چاره ای جز بزرگ نمایی دشمن خارجی که اکنون بر رژیم صهیونیستی اسرائیل متمرکز شده است، چیزی در دست ندارد. اگر با ماجراجوئی های هیت حاکمه ایران، صهیونیستهای تندرو اسرائیل خطای حمله به ایران را مرتکب شوند، حاکمیت ایران به هدف خود رسیده است، چرا که چنین حمله ای به عنوان بزرگترین سند مشروعیت رژیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

و اگر این حمله اتفاق نیفتد تهدید آن بزرگترین عامل تبلیغاتی رژیم در زمان انتخابات است و در بخشی از شهروندان سنتی نیز امکان تاثیر خواهد داشت. آقای خامنه ای البته نمی تواند به هزینه بسیار گزافی که سیاستهای ماجراجویانه اش به بیت المال کشور تحمیل کرده است اشاره کند. اگر چه دست آمریکا و اسرائیل از خزانه ملت ایران کوتاه شده، اما آیا رهبر جمهوری اسلامی می تواند به مردم گزارش دهد که نفت ایران چگونه زیر قیمت به کشور چین فروخته می شود و در عوض آن بجای ارز کالاهای بنجل چینی روانه بازار داخلی می شود و عملا تولید را در کشور به پایین ترین سطح خود رسانیده است؟

مواضع به ظاهر مقتدرانه آقای خامنه ای مصرف داخلی زمان انتخابات دارد. این شعارها سی سال از تاریخ مصرفش گذشته است. آنها که بیشتر حرف می زنند کمتر عمل می کنند. حفظ منافع ایران و جلوگیری از زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی اسرائیل راه حل دیگری دارد، که یقینا شیوه هیاهوگرانه احمدی نژاد و آقای خامنه ای نقض غرض است.

0 comments:

ارسال یک نظر