شورای همکاری خلیج فارس خواستارحل مسالمت‌آمیز مناقشه هسته‌ای ایران است

شیخ جابر احمد الصباح، امیر کویت، روز دوشنبه در نشست شورای همکاری خلیج فارس گفت کشورهای این شورا خواهان حل مسالمت‌آمیز مناقشه هسته‌ای ایران هستند.


شیخ جابراحمد الصباح، در نشست دو روزه شورای همکاری خلیج فارس که در ابوظبی برگزار می شود  اعلام کرد کویت، امارات، عربستان سعودی، قطر، عمان و بحرین می‌خواهند از طریق «گفت‌وگو، راه‌های مسالمت‌آمیز و پیروی از اصول قانونی بین‌المللی» مناقشه هسته‌ای ایران پایان یابد.

به گزارش فردا، امیر کویت در ادامه گفت: «حل‌وفصل مسالمت‌آمیز این پرونده، ثبات و امنیت  منطقه را تضمین می‌کند.»

این سخنان در حالی گفته می‌شود که برپایه اسناد ویکی‌لیکس شماری از سران و مقام‌های بلندپایه این کشورها و از جمله کویت به صراحت از ایالات متحده خواسته‌اند به ایران حمله کند یا حمله نظامی را اجتناب‌ناپذیر دانسته‌اند.

برپایه اسناد ویکی‌لیکس، عبدالله بن عبدالله،  پادشاه عربستان، که پرنفوذترین عضو شورای همکاری خلیج فارس است از آمریکایی‌ها خواسته بود با حمله به ایران «سر مار را قطع» کند.

این اسناد همچنین حاکی از آن هستند که، حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، نیز از آمریکایی‌ها خواسته است به هر طریق مورد نیاز به برنامه اتمی ایران پایان داده شود و تاکید کرده بود «خطر اینکه بگذاریم این برنامه جلوتر برود بیشتر از خطر متوقف کردن آن است.»

در این اسناد  همچنین آمده است که شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، در گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی طرفدار اقدام عاجل علیه ایران و رئیس جمهورش بوده است.

0 comments:

ارسال یک نظر