نسرین ستوده اعتصاب غذای خشک خود را از سر گرفت

در سومین ماه از بازداشت نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشریِ زندانی، وی روز دوشنبه ۱۵ آذرماه، طی تماس با خانواده اش اعلام كرد که در اعتراض به وضعیت بازداشت خود و دیگر زندانیان كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر می‌برند، از هم اكنون اعتصاب غذایی خشك تا رسیدن به خواسته‌های برحق و قانونی‌اش را شروع می‌كند.


نسرین ستوده پیش از این نیز طی سه ماه گذشته دو بار در اعتراض به شرایط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است و در یک مرحله نه روز در اعتصاب غذای خشک به سر برد.


به گزارش تارنمای «تغییر برای برابری»، نسرین ستوده برخی از موارد اعتراضی در مورد وضعیت خود را این گونه اعلام كرده است:
- ادامه بازداشت موقت به مدت ٩۵ روز با داشتن ٢ فرزند خردسال. در حالی كه هیچ موردی برای جلوگیری از فك قرار بازداشت وجود ندارد و جلسه محاكمه 9 روز است كه تمام شده است.

- وعده‌های چندین مسئول امنیتی و قضایی مبنی بر تبدیل قرار بازداشت و آزادی اینجانب و عدم اجرای آنها
- برگزاری جلسه دادگاه با تخلفات و موضع‌گیری‌های جانبدارانه قاضی رسیدگی كننده در حضور وكلا و روسای محترم كانون وكلا و اتحادیه سراسر كانون‌های وكلا و دیگر همكاران و خارج شدن ایشان از دایره بی‌طرفی و در واقع اعلام عملی مجرم بودن اینجانب قبل از اتمام رسیدگی و ختم جلسه دادگاه

- ناپدید شدن ۱٢ فقره نامه و لایحه ارائه شده توسط اینجانب كه در پرونده موجود نمی‌باشد

- تهدید وكلای اینجانب در جلسه دادگاه

- اعلام سنگین‌تر شدن جرم اینجانب به دلیل انتخاب وكلایی كه به زعم ایشان مورد قبول یا اعتماد دادگاه نیستند

- نگهداری و اعمال فشار از طریق شرایط طاقت فرسای انفرادی 209 اطلاعات از زمان بازداشت تاكنون به مدت 95 روز و این در حالی است كه اینجانب از انفرادی به دادگاه اعزام و علی رغم اتمام دادگاه مجددا به انفرادی برگردانده شدم

- جلوگیری از ملاقات حضوری فرزندان خردسال كه امكان ملاقات كابینی را ندارند. (به غیر از یك مورد در طول ٩۵ روز كه آن هم به دلیل درگیری مامورین با خانواده موجب آزار بیشتر آنها گردید)

- اعمال محدودیت‌های مختلف از جمله تحویل قلم و كاغذ

- عدم اعلام به موقع فوت پدر اینجانب و جلوگیری از مرخصی اینجانب در مراسم خاكسپاری ایشان. این در حالی است كه در یازدهمین روز از فوت پدرم بازپرس شعبه با آگاهی از فوت ایشان در جلسه بازپرسی آن را مخفی كردند. حق قانونی هر زندانی است كه بتواند در این گونه موارد از مرخصی استفاده كند.


لازم به ذکر است با وجود برگزاری دو جلسه دادگاه برای نسرین ستوده، روز یکشنبه قاضی پرونده قرار بازداشت وی را مجددا تمدید کرد. این فعال حقوق بشری، از ۱٣ شهریور ٨٩ تا کنون در سلول انفرادی به سر می برد.
 

0 comments:

ارسال یک نظر