نقش موساد در ترور دانشمند اتمی جمهوری اسلامی

جـــرس: برخی منابع خبری گزارش داده اند که موساد سازمان اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل رسما مسئولیت ترور دانشمند هسته ای ایران را پذیرفته است .


به گزارش «تابناک »، نشریه «فارین پالسی این فوکاس» گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن یکی از مقامات آمریکایی گفته است که موساد عامل این ترور بوده است .


این مقام آمریکایی که روز شنبه با آسوشیتدپرس گفتگو کرده اعلام کرده که موساد رسما به آمریکا اعلام کرده که آنان ترور دانشمند هسته ای ایران را انجام داده اند .


روزنامه تایمز لندن چندی پیش جزئیاتی از ترور احمدی روشن را منتشر کرده و به نقل از یک مقام اسرائیلی، انفجار تروریستی اخیر تهران را عملیات موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) ذکر کرد.


ساندی تایمز انگلیس به نقل از یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: ماموران موساد در پس عملیات مصطفی احمدی روشن ترور دانشمند هسته ای ایران موسوم به عملیات "ترور گام به گام" قرار دارند.

این مقام اسرائیلی به روزنامه چاپ بریتانیا گفت: این عملیات باید با کمترین خطا اجرا می شد به طوری که خطر جانی برای عاملان ترور نداشته باشد.

بر اساس گزارش این روزنامه، گروههای کوچکی از کسانی که برای موساد کار می کنند، چندین موقعیت در تهران را رصد کردند و زیر نظر گرفتند.

این روزنامه نوشت: به نظر می رسد این عملیات(ترور احمدی روشن) نتیجه یک فعالیت سخت و دشوار است و ماهها جمع آوری اطلاعات و آموزش تیم ترور طول کشیده است.

بر اساس این گزارش، عوامل موساد، تحرکات احمدی روشن را از اتاق کنترل در یک مکان سری که چندان از منزلش دور نبود، تحت نظر داشتند و برای جاسازی ماده منفجره چندین بار آن را کنترل کردند.


این گزارش می افزاید: راننده خودرویی که احمدی روشن را سوار کرده بود، خودرو پژو خود را برای حرکت آماده کرده است، اندکی پیش از ساعت هشت صبح، یکی از عواملی که منطقه را زیر نظر داشت، اعلام کرد دانشمند هسته ای خارج شد و همان موقع فرمانده گروه اصلی تصمیم نهایی را به عواملی که با موتورسیکلتهای خود در یک پارکینگ مخفی شده بودند، اعلام کرد.


این روزنامه می افزاید آنها ساعت هشت و بیست دقیقه هنگام عبور از کنار خودروی احمدی روشن ،بمب مغناطیسی را به خودروی وی چسباندند و به سرعت از محل دور شدند که این بمب پس از ۹ ثانیه منفجر شد و به جانباختن احمدی روشن انجامید، در حالی که راننده خودرو هم به شدت زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.


با گذشت دو هفته، از واکنش مقامات اسرائیلی در خصوص این گزارش خبری منتشر نشده است.


گفتنی است، مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه صنعتی شریف بود. ترور وی در سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران استاد مسعود علی‌محمدی صورت گرفت.

0 comments:

ارسال یک نظر