مسعود باستانی به بیمارستان منتقل شد؛ محسن امین‌زاده به زندان

گزارش - مردمک

منابع خبری مخالف دولت ایران گزارش داده‌اند که مسعود باستانی، روزنامه‌نگار زندانی، از زندان رجایی شهر به بیمارستانی در تهران منتقل شده و محسن امین‌زاده، عضو زندانی جبهه مشارکت، به‌طور ناگهانی از بیمارستان به زندان اوین منتقل شده است.

براساس گزارش وبسایت خانه حقوق بشر ایران، رهانا، آقای باستانی به خاطر سردردهای شدید و مداوم در زندان، چندین بار دچار لمس بدنی شده و با تاخیر زیاد احتمالا به بیمارستان سینا منتقل شده است.

مسعود باستانی۱۴ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش» به شش سال زندان محکوم شد. او تاکنون از حق مرخصی استفاده نکرده است.

نزدیکان مسعود باستانی احتمال داده‌اند که سردردهای او ناشی از عوارض ضرب و شتم او در خرداد ماه سال جاری باشد.

براساس گزارش‌ها ماموران زندان رجایی شهر هفته گذشته قصد داشتند آقای باستانی را با پابند و دستبند به بیمارستان منتقل کنند که او از این اقدام خودداری کرد.

«پرونده امین‌زاده در دست سپاه»

همسر محسن امین‌زاده، عضو زندانی جبهه مشارکت ایران اسلامی، گفته است که طبق نظر پزشک قانونی آقای امین‌زاده باید شش ماه بیرون از زندان تحت درمان قرار می‌گرفت اما به‌طور ناگهانی ازسوی نیروهای امنیتی از بیمارستان به زندان فراخوانده شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز ۲۲ دی ماه با دستبند و پابند از زندان به بیمارستان منتقل شده بود.

مهناز اصغرزاده به وبسایت جرس گفته است که آقای امین‌زاده مشکلات قلبی، فشار خون و کلیوی دارد.

به گفته او پرونده آقای امین‌زاده به دلیل شکایت از «سردار مشفق» در دست سپاه است اما رابطین سپاه پاسخگوی خانواده این زندانی سیاسی نیستند.

محسن امین‌زاده یکی از هفت اصلاح‌طلبی است که از یکی از فرماندهان سپاه با نام سردار مشفق به اتهام دخالت دستگاه‌های نظامی و امنیتی در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته و سرکوب پس از آن شکایت کردند.

آقای امین‌زاده معاون وزارت خارجه دولت محمد خاتمی است که چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم همراه با شماری از رهبران احزاب اصلاح‌طلب بازداشت شد. او در بهمن همان سال با سپردن وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد و در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس محکوم شد.

مسعود باستانی و محسن امین‌زاده ازجمله ۳۹ زندانی سیاسی هستند که با امضای بیانیه‌ای خواستار «گسترش جنبش اعتراضی و آزادی رهبران مخالفان حکومت ایران» شده‌اند.

آقای امین‌زاده و آقای باستانی در اعتراض به درگذشت هدی صابر در زندان و درگذشت مشکوک هاله سحابی، فعال ملی-مذهبی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

اعتصاب غذای مهدی خزعلی

در ادامه اخبار از وضعیت نامساعد برخی از زندانیان سیاسی خانواده مهدی خزعلی، پزشک و وبلاگ‌نویس منتقد دولت، گفته‌اند که ۱۷ روز از اعتصاب غذای او در زندان اوین می‌گذرد.

آقای خزعلی روز دوشنبه ۱۹ دی ماه در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او از زمان انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ تاکنون چندین بار بازداشت شده است.

به گفته خانواده آقای خزعلی او از زمان بازداشت تاکنون در بند ۲۹۰ اوین در سلول انفرادی است؛ به خاطر خشونت ماموران در زمان بازداشت دست و دندان او شکسته و وزن زیادی از دست داده است.

ابوالقاسم خزعلی، پدر مهدی خزعلی و از اعضای مجلس خبرگان، درپی علنی شدن انتقادهای فرزندش از محمود احمدی‌نژاد از وی اعلام برائت کرد.

مهدی خزعلی ماه گذشته در وبلاگ شخصی خود مطلبی درمورد احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و انتخابات مجس نهم نوشته بود.

0 comments:

ارسال یک نظر