یک گروه سوری، مسئولیت گروگان گیری شهروندان ایرانی را بر عهده گرفت

با هشدار به تهران و حزب الله 

یک گروه سوری تحت عنوان «جنبش مقابله با گسترش تشیع در سوریه» ضمن به عهده گرفتن مسئولیت ربوده شدن شهروندان ایرانی از این اقدام به عنوان نخستین هشدار به ایران و حزب الله لبنان یاد کرد و از آنان خواست فوراً به پشتیبانی از رژیم سوریه پایان دهند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروه سوری که تاکنون ناشناس بوده است مسئولیت ربودن شهروندان ایران در سوریه را بر عهده گرفت.

 این گروه که خود را «جنبش مقابله با گسترش تشیع در سوریه» معرفی کرده ، با صدور بیانیه ای مسئولیت ربودن ٥ شهروند ایران در سوریه را بر عهده گرفت.

 این گروه در بیانیه خود ادعا کرد که مقامات جمهوری اسلامی را در جریان مطالبات و درخواست های خود برای آزاد کردن شهروندان این کشور قرار داده و این خواست ها را به سفارت ایران در دمشق ارائه کرده است.

 در بخش دیگری از این بیانیه از ربودن پنج ایرانی در ٢٠ دسامبر گذشته به عنوان نخستین اخطار به جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان در ارتباط با ادامۀ پشتیبانی آنان از رژیم بشار اسد در سرکوب مردم در سوریه و بویژه در حمص یاد شده است.

 گروه سوری مذکور، به ایران و حزب الله لبنان هشدار داده شده است که اگر بلافاصله به حمایت از رژیم سوریه پایان ندهند، دیگر شهروندان ایران و اعضای حزب الله لبنان در سوریه نیز به سرنوشت این ٥ ایرانی دچار خواهند شد.

 سفارت جمهوری اسلامی در دمشق در فردای ربوده شدن این ٥ نفر اعلام کرد که ربوده شدگان مهندس و تکنسین برق بوده و برای کار در یک پروژۀ تولید برق در نیروگاه جندر* در حمص در این شهر به سر می بردند. 

 گفتنی است، علاوه بر این ٥ نفر، ٢ شهروند دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز در حمص ربوده شده اند.

 رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امورخارجۀ جمهوری اسلامی، روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود تأکید کرد که یر اساس خبرهای دریافت شده شهروندان ربوده شده در سلامت کامل هستند و دولت نیز با تمامی امکانات خود برای کسب آزادی آنان تلاش می کند.

 به گزارش ایرنا، بهنام حقیقی- مدیر گروه موسوم به "مپنا" امروز خواستار توجه جدی نهادها و رسانه های داخلی و بین المللی نسبت به پی گیری سرنوشت این هفت نفر شد.

 گروه ایرانی "مپنا" پیمانکار اصلی نیروگاه جندر در شهر حمص سوریه است.

 این شرکت پیش از این در نامه ای به هماهنگ کنندۀ سازمان ملل متحد در تهران خواستار تلاش این سازمان برای کسب آزادی هفت شهروند ایرانی شده است.

 اپوزیسیون سوریه بر این اعتقاد است که این افراد برای یاری دادن رژیم سوریه در شناسایی و بازداشت و سرکوب مخالفان اسد، به این کشور اعزام شده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر