احمدی‌نژاد در نشست حامیان خود: به بت بزرگ هم می‌رسیم

جرس: دومین نشست محمود احمدی‌نژاد با روسا و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش در محل مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد، که رئیس دولت در این نشست که کمتر از ۲ ماه مانده به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، به حامیان خود وعده داد در زمان مقتضی درباره انتخابات سخن بگوید.

به گزارش فارس، دومین نشست محمود احمدی‌نژاد با برخی از روسای و اعضای ستاد انتخاباتیش در سال ۸۴ و ۸۸، این بار نیز بدون حضور رسانه‌ها با حضور افرادی همچون علی اکبر جوانفکر، محمد جعفر بهداد، مجتبی هاشمی ثمره، مهدی خورشیدی، عباس امیری فر، امیدی شهرکی، علیرضا احمدی‌نژاد در مجلس قدیم برگزار شد.

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت به نقل از احمدی نژاد می‌نویسد: "آقا یک میلیارد هزینه می‌کند تا نماینده مجلس شود، در جلسه فرمانداران پرسیدم برخی چقدر خرج می‌کنند؟ ۱۰۰ میلیون، ۲۰۰ میلیون؟ برخی گفتند تا یک میلیارد خرج می‌کنند، بعد هم می‌گویند برای خدمت، بعد هم می‌گویند ما ۲ میلیون بیشتر حقوق نمی‌گیریم، حالا ۴٨ ماه حضور دارند که می‌شود ۹۶ میلیون اگر هیچ خرجی نداشته باشند. حال سوال، این یک میلیارد از کجا می‌آید؟"

احمدی‌نژاد: به بت بزرگ می‌رسیم

سخنان سیاسی احمدی‌نژاد در این جلسه نیز همانند جلسه آبان ماه امسال که در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی‌در تهران برگزار شد، بود.

روزنامه ایران به نقل از احمدی‌نژاد می‌نویسد: "از همان روز اول صف‌آرایی کردند، گفتند با رمال‌ها ارتباط داریم، گفتیم رمال یعنی چه، گفتند کسی که رمل جابه جا می‌کند، (با خنده) ‌گفتند دستگیر شدند، معلوم شد که به جز ما با همه در ارتباط هستند."

بر اساس گزارش این روزنامه، حضار شعار دادند «احمدی بت‌شکن، بت بزرگ رو بشکن» که رییس‌ دولت گفت: می‌رسیم به آن، آن تبر را بیاور. (با خنده) ادامه داد: «بت‌شکن بزرگ حضرت ابراهیم بود و بقیه بت‌ها به‌دست امام عصر شکسته خواهد شد.

رییس دولت –آن‌گونه که روزنامه دولت گزارش داده است- در این جلسه درباره دو دیدار خود نیز مطالبی بیان کرده است. از جمله می‌گوید: "خدمت یکی از علما بودم، به ایشان گفتم که نگذارید سطح ولایت فقیه را بیاورند پایین. تا سخنی گفته می‌شود ۴ تا آدم سطح پایین فوری به دیگران برچسب می‌زنند."

به نوشته روزنامه ایران، احمدی نژادر در ادامه گفت: «خدمت رهبری عرض کردم این اهانت‌هایی که به ما شد، آیا اگر در زمان دولت‌های قبلی بود تحمل می‌کردند؟ گفتند نه، گفتم ما به خاطر شما تحمل می‌کنیم."

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از احمدی نژاد نوشته است: "دولت سیاست هوشمندانه و دقیقی را در عرصه سیاست خارجی در پیش گرفته است. زیر سوال بردن فلسفه تشکیل رژیم صهیونیستی به‌عنوان ستون فقرات نظام سلطه از جمله این اقدامات بود؛ اما در این عرصه طیفی از آمریکا و متحدین آن، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین تا برخی در داخل کشور به‌طور هماهنگ دولت را تحت سنگین‌ترین فشارها و تهمت‌ها قرار دادند."

چه کسانی حاضر بودند؟

آن گونه که ارگان مطبوعاتی دولت گزارش داده، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس‌ دولت و مدیر عامل ایرنا، عباس امیری‌فر، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری -که هفته گذشته برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نیز ثبت نام کرد- محمد جعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رییس‌ دولت و مجید امیدی شهرکی، مدیرکل سیاسی نهاد ریاست‌جمهوری حضور داشتند. در تصاویری که از این نشست در سایت رسمی‌ریاست جمهوری منتشر شده است، چهره علیرضا احمدی‌نژاد، پسر کوچک‌تر رییس‌جمهور، مهدی خورشیدی، داماد رییس‌ دولت و رییس سازمان استاندارد و مجتبی ثمره‌هاشمی، دستیار ارشد احمدی‌نژاد نیز به چشم می‌خورد.

شعارهایی برای احمدی‌نژاد

در مورد شعارهایی که حضار برای احمدی‌نژاد در این همایش سرداده‌اند. روزنامه ایران می‌نویسد: با قرار گرفتن وی در جایگاه، حضار در جلسه شعار می‌دادند: «احمدی دلاور، پیرو خط رهبر»، «احمدی بت‌شکن، بت ‌بزرگ رو بشکن»، «رییس‌جمهور ولایی، پیرو خط رهبری»، «مظلوم‌تر از بهشتی، کوشا‌تر از رجایی»، «چپ و راست و کارگزار، علیه خدمتگزار» و ...

روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس که اوایل هفته گذشته از احتمال برگزاری "دومین جلسه انتخاباتی جریان انحرافی در پایان هفته" خبر داده بود، با اشاره به نشست روز جمعه احمدی‌نژاد نوشت: دومین نشست محمود احمدی‌نژاد با برخی از روسا و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش در سال ٨۴ و ٨٨، این بار نیز بدون حضور رسانه‌ها روز جمعه در مجلس قدیم برگزار شد.

خبرگزاری فارس با رویکری انتقادی می‌افزاید: در این نشست که در زمان کمتر از دو ماه مانده به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس برگزار شد، باز هم حماسه‌سازان اصلی حماسه سوم تیر ٨۴ و ۲۲ خرداد ٨٨ به دلیل مبارزه جدی آنان با جریان نفوذ کرده در کنار دولت و خط انحرافیون درون قوه مجریه دعوت نشده ‌بودند؛ البته اعضای دفتر مشایی طبق روال گذشته تلاش کردند، مدعوین این نشست را گزینشی دعوت کنند.

این خبرگزاری ادامه می‌دهد: طبق اخبار مستندی که چندی پیش منتشر شده بود، تحرکات جریان انحرافی برای ساماندهی ستاد‌های انتخاباتی موسوم به حامیان دولت، وارد فاز جدیدی شده و به نظر می‌رسد برگزاری این جلسات با تحرکات فوق‌الذکر بی ارتباط نیست.

بر اساس این گزارش، در آستانه ثبت‌نام از داوطلبین کاندیداتوری نهمین دوره انتخابات مجلس، تشکلی موسم به «جبهه حامیان دولت اسلامی» اعلام موجودیت کرد و از اولین روزهای ثبت‌نام از نامزدهای مجلس نهم که از سوم دی ماه تا ۹ دی ادامه داشت، شماری از اعضای شناخته شده جریان انحرافی که حتی سابقه بازداشت در کارنامه خود داشتند، برای نامزدی در انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند.

نظرسنجی مشایی و جوانفکر در نشست هواداران دولت

به گزارش فارس، در جریان دومین نشست محمود احمدی‌نژاد با برخی اعضا و روسای ستاد انتخاباتی‌اش برخی حامیان شاخص دولت همچون علی اکبر جوانفکر، ابوالحسن فقیه، محمد جعفر بهداد، مجتبی هاشمی ثمره، مهدی خورشیدی، عباس امیری فر، امیدی شهرکی، علیرضا احمدی‌نژاد و... حضور داشتند، که در حاشیه نشست مذکور اعضای تیم رسانه‌ای دولتف برگه‌هایی را به عنوان نظرسنجی بین حاضران در نشست توزیع کردند که از حیث محتوا و نوع سؤالات جالب توجه بود.

بر اساس این گزارش، برخی سؤالاتی که تیم رسانه‌ای دولتی ها میان هواداران این جریان توزیع کرده، به شرح زیر است:

در کدام سایت و یا روزنامه موضوع جهادی اقتصادی به عنوان یک راهبرد برجسته شده است؟
روزنامه کیهان - سایت خبری فارس - خبرگزاری ایسنا - روزنامه ایران - روزنامه جام جم

ادبیات تحلیل ها و اطلاعات منتشره در کدام یک از رسانه‌های زیر به اندیشه‌های آقای احمدی نژاد نزدیک‌تر است؟
روزنامه کیهان - سایت خبری رجا نیوز - سایت خبری برهان - روزنامه ایران - سایت امنیتی مشرق

مصاحبه و مقالات منتشره توسط کدامیک از افراد ذیل منطقی، استدلالی و تحلیلی و منطبق بر واقعیت می‌باشد؟
حسین شریعتمداری - احمد توکلی - ید الله جوانی - علیرضا زاکانی - علی اکبر جوانفکر

یکی از عوامل جذابیت و حرفه‌ای بودن یک روزنامه، صفحه آرایی زیبا و مناسب و استفاده از تیترهای جذاب و منطبق با حقیقت است. کدام یک از نشریات زیر در این زمینه موفق می‌دانید (به طور نسبی)
روزنامه کیهان - روزنامه اطلاعات - روزنامه شرق - روزنامه ایران - روزنامه جوان

کدام یک از رسانه‌های زیر بر القاء جدایی دولت از رهبری و حاکمیت دو گانه در موضواعت فرهنگی و سیاست خارجی اصرار دارد؟ روزنامه کیهان - روزنامه اطلاعات - روزنامه جام جم - روزنامه ایران - روزنامه همشهری

گفتنی است، اولین نشست رسمی و غیر منتظره احمدی‌نژاد با برخی اعضای و روسای ستاد انتخاباتیش حدود یک ماه پیش و بدون حضور رسانه در محل سالن کنفرانس کشورهای اسلامی برگزار شده بود که رئیس دولت حملاتی را متوجه اصولگرایان کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر