دلار آمریکا رکورد ۱۶۰۰ تومان را ثبت کرد

صعود مجدد یورو و پوند

 جرس: بنا به گزارش منابع خبری، قيمت دلار روز یکشنبه دوازدهم دی ماه از مرز یک هزار و ششصد تومان گذشت و بهای سکه (طرح جدید) نیز به حدود 617 هزار تومان رسید.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که قیمت دلار آمریکا بعداز ظهر یکشنبه تا 1595 تومان صعود کرده بود، عصر با 10 تومان عقب نشینی به 1585 تومان بازگشت ولی ساعت 17، رکورد 1600 تومان را ثبت کرد.

بدین ترتیب نوسان قیمت  دلار به 45 تومان رسید. دیروز هم دلار 33 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

تحت تاثیر این روند صعودی، از بعداز ظهر یکشنبه بسیاری از صرافی ها فروش دلار را متوقف کردند. آنها تنها خریدار بودند تا به طور تلویحی این پیام را به بازار بدهند که قیمت ها طی روزهای آتی همچنان افزایش خواهد یافت. لذا آنها ترجیح می دهند خریدار دلار باشند و به انتظار سود فروش بیشتر بنشینند.

دلالان هم به سرعت به جو کمبود دلار و سایر ارزهای پرطرفدار بازار دامن زدند. صراف ها نیز در پاسخ به اکثر متقاضیان گفتند:'فروش نداریم، فقط خرید.'

بر اساس این گزارش، نرخ فروش عصر امروز یورو و پوند هم به ترتیب به 2045 و 2510 تومان رسید. سکه هم با وجود تعطیلی بازار جهانی و تثبیت قیمت اونس طلا در رقم 1564 دلار به مدد رشد دلار تا 617 هزارتومان بالا رفت ولی عصر یکشنبه در محدوده 613 تا 614 هزارتومان نوسان کرد و با هر شوک قیمتی ارز میل دوباره به صعود داشت.

0 comments:

ارسال یک نظر