احمد توکلی: اعتقادی به آمار های وزیر اقتصاد ندارم

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در واکنش به آمار متناقض وزیر اقتصاد و رئیس دولت درباره نرخ رشد کالای وارداتی و همچنین نرخ تورم، گفت: اعتقادی به آمار های وزیر اقتصاد ندارم.

احمد توکلی، در گفت و گو با سایت خبری زندگی، در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی قیمت دلار در لایحه بودجه سال ۹۱، ضمن رد پیش بینی ها، ابراز داشت: باید لایحه دولت ارایه شود و سپس اظهار نظر کنیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس همچنین در واکنش به اعلام آمار نرخ تورم از سوی وزیر اقتصاد گفت: من اعتقادی به آمار های وزیر اقتصاد ندارم. لازم به ذکر است سید شمس الدین حسینی روز سه شنیه در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها با بیان اینکه در ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۸۹ تورم ۱۲.۵ درصد بوده است، این میزان را در ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۹۰ طبق گزارش بانک مرکزی ۱۹.۸ درصد اعلام کرد.

به گفته وزیر اقتصاد و امور دارایی، تمامی این ۷.۳ درصد افزایش مربوط به اجرای هدفمندی یارانه ها نیست، چرا که قیمت برخی موارد تاثیرگذار مانند قیمت هر تن کالای وارداتی در یک سال گذشته ۲۰ درصد در اثر تورم جهانی افزایش یافته و این موارد در نرخ تورم کلی تاثیرگذار است. این در حالی است که محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه در سخنانی مناقض با وزیر اقتصاد اعلام کرد که قیمت هر تن کالای وارداتی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

0 comments:

ارسال یک نظر