سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی: اصلاح طلبان در شبه انتخابات فرمایشی، نه نامزد می‌شوند و نه رای می دهند

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای اعلام کرده است که در شبه انتخابات فرمایشی نه نامزدی دارد و نه به نامزدی رأی خواهد داد.

در این بیانیه همچنین از همه نیروهای اصلاح طلب خواسته شده تسلیم فشارهای روانی و تطمیع‌ها و تهدیدهای حاکمانی نشوند که در طول دو سال و چندماه گذشته جز به زبان زور و تزویر با مردم سخن نگفته‌اند. و با امتناع از ثبت نام نامزدی، مبارزه مدنی و منفی خود را تداوم بخشند و بدین وسیله وفاداری خویش را به آرمان‌های مردم و همدردی خویش را با مادران و پدران و همسران و فرزندان رنج دیده و شهیدان، مجروحان و اسیران جنبش ضد استبدادی و آزادی خواه سبزایران ابراز دارند.

این حزب اصلاح طلب در بیانیه ی خود با تاکید بر اینکه رهبران جنبش سبز و زندانیان سیاسی همچنان در بند هستند و احزاب و رسانه آزاد نشده اند، تاکید کرده است: این وضعیت به تمامی روشن می‌‌سازد آن‌چه قرار است در اسفندماه اتفاق بیفتد نه یک انتخابات واقعی بلکه نمایشی مهندسی شده با نتایج از پیش معین برای تشکیل مجلسی مطمئن! فرمایشی و در اختیار است.

متن کامل بیانیه به گزارش امروز به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اصلاح طلبان در شبه انتخابات فرمایشی، نه نامزد می‌شوند و نه شرکت می کنند

زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس نهم در حالی شروع شده است که پس از گذشت بیش از دو سال از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد۸۸، همچنان:

اول- رهبران جنبش سبز آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجة الاسلام مهدی کروبی در حبس خانگی به سر می‌برند. و سایر شخصیت های اثرگذار اصلاح طلب نیز از بیان آزادانه نظرات و اعتقادات خود در رسانه ها منع شده و محروم اند و غالب آنها در زندان بسر می برند.

دوم- صدها نفر از جوانان، دانشجویان، کارگران، معلمان، وکلا، هنرمندان، زنان، فعالان حزبی و شخصیت‌های سیاسی و اصلاح طلب در زندان به سر می‌برند.

سوم- دو حزب عمده اصلاح طلب، جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان‌ مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به طور غیرقانونی و حتی بدون رعایت ظواهر قانونی آیین دادرسی منحل و سایر احزاب و گروه‌های اصلاح طلب نیز زیر انواع فشارهای سیاسی-امنیتی قرار داشته و از کوچکترین امکان لازم برای فعالیت‌های سیاسی- اجتماعی حتی در حد برگزاری گردهمایی‌های داخلی محرومند.

چهارم – سایت‌های اینترنتی متعلق به اصلاح طلبان فیلتر شده‌اند و روزنامه‌های مستقل و اصلاح طلب به محاق توقیف رفته‌اند و معدودی هم که امکان انتشار می‌یابند با اقسام سانسورها و اعمال ترس و وحشت از توقیف دست به گریبان‌اند.

پنجم- رسانه ملی و سایر رسانه‌های جمعی بهره مند از بودجه ملت در انحصار نیروهای امنیتی- نظامی حاکم قرار داشته، و به طور شبانه روزی مشغول دروغ پراکنی، اتهام زنی و جنگ روانی علیه جنبش سبز و اصلاح طلبان هستند.

ششم- فضای کشور همچنان امنیتی، نظامی و پلیسی بوده و عملا نوعی حکومت نظامی غیر رسمی و اعلام نشده بر جامعه حاکم است، به طوریکه حتی از برگزاری جلسات محدود و خانگی دعا و قرآن خوانی و تشییع و ترحیم منتقدان و فعالان اجتماعی جلوگیری به عمل می آید.

هفتم- قوای سه گانه کاملا در انحصار باندهای حاکمیت است و نهادهای نظارتی و اجرایی انتخابات تحت فرمان نهادهای امنیتی و نظامی عمل می‌کنند. مقامات امنیتی و نظامی نه تنها این واقعیت را انکار نمی‌کنند بلکه علناً برای گروه‌ها و احزاب سیاسی جهت شرکت درانتخابات تعیین تکلیف کرده و خطوط قرمز انتخابات آینده را ترسیم می‌کنند.

هشتم- تلاش‌ها، توصیه‌ها و پیشنهاد‌های نجیبانه و مشفقانه چهره‌های برجسته و خیرخواه نظام نظیر آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی برای برگزاری انتخاباتی سالم و منصفانه و پرشور و در نتیجه نجات کشور از بحران‌های بن‌بست آفرین کنونی نه تنهابه نتیجه مثبتی نینجامیده بلکه با واکنش‌های هتاکانه و پاسخ‌هایی ازسر غرور و تکبر و استغنا از سوی حاکمیت مواجه شده‌است.

این وضعیت به تمامی روشن می‌‌سازد آن‌چه قرار است در اسفندماه اتفاق بیفتد نه یک انتخابات واقعی بلکه نمایشی مهندسی شده با نتایج از پیش معین برای تشکیل مجلسی مطمئن! فرمایشی و در اختیار است. مجلسی که از پیش سهم هر یک از باندهای حاکمیت در آن مشخص شده و البته به منظور نمایش آزادی و دموکراسی کرسی‌های انگشت‌شماری نیز به برخی افراد مورد اعتماد اختصاص خواهد یافت. و با توجه به این که هیچ امیدی به برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد و منصفانه و التزام حاکمیت به رأی ملت در انتخابات آینده مجلس وجود ندارد، از این رو ثبت نام و شرکت در چنین نمایش شبه انتخاباتی مصداق بارز تعاون بر اثم و کمک به ستمی خواهد بود که بر ملت ایران می‌رود.

در چنین شرایطی هیچ اصلاح طلب مسؤل و متعهدی حاضر نخواهد شد در توجیه خدمت به موکلان خود در روستا و شهر حوزه انتخابیه خویش، بازیگر نمایش دموکراسی دروغینی شود که صحنه‌گردانان آن از قبل پایان آن را رقم زده‌ و تشکیل مجلسی مطیع و گوش به فرمان را تقدیر کرده‌اند، مجلسی که به قول برخی از نمایندگان فعلی، چشم و گوش به بیت رهبری دوخته و به گفته رئیس مجلس کنونی مصوبات خود را تابع منویات شخص رهبر کرده و به جای آن که وکیل ملت باشند فرمانبردار قدرت‌اند. واقعیاتی که برشمردیم گویای این حقیقت است که منتخبان واقعی مردم و کسانی که درد ملت دارند و می‌خواهند به طور مستقل و آزاد صرفا زبان گویای موکلان خود باشند، راهی به مجلس آینده نخواهند داشت و با فرض بعید راهیابی چند فرد مستقل و ناشناخته، همانند آن چه در مجلس کنونی مشاهده می‌کنیم، سیستم امنیتی- پلیسی حاکم اجازه کمترین خدمت واقعی و مؤثر به آنان نخواهد داد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به عنوان بخشی از جنبش اصلاح طلب و سبز ایران اعلام می‌کند که در این شبه انتخابات فرمایشی نه نامزدی دارد و نه به نامزدی رأی خواهد داد و از همه نیروهای اصلاح طلب می‌خواهد تسلیم فشارهای روانی و تطمیع‌ها و تهدیدهای حاکمانی نشوند که در طول دو سال و چندماه گذشته جز به زبان زور و تزویر با مردم سخن نگفته‌اند، و با امتناع از ثبت نام نامزدی، مبارزه مدنی و منفی خود را تداوم بخشند و بدین وسیله وفاداری خویش را به آرمان‌های مردم و همدردی خویش را با مادران و پدران و همسران و فرزندان رنج دیده و شهیدان، مجروحان و اسیران جنبش ضد استبدادی و آزادی خواه سبزایران ابراز دارند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (شاخه خارج از کشور)

سوم دیماه ۱۳۹۰

0 comments:

ارسال یک نظر