واکنش ترکیه به اظهارات نماینده مجلس پیرامون سپر موشکی

به دنبال اظهارات نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مبنی بر "ضرورت حمله موشکی ایران به سیستم راداری سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه"، وزیر امور خارجه ترکیه مراتب نارضایتی خود را از این اظهارات به اطلاع وزیر خارجه جمهوری اسلامی رساند.

 به گزارش فارس، احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در واکنش به اظهارات اخیر این عضو ارشد کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در مورد حمله به تاسیسات رادار دفاع ضد موشکی ناتو در خاک ترکیه، احمد داوداوغلو طی تماس با علی اکبر صالحی ضمن ابراز مراتب نارضایتی دولت آنکارا از این اظهارات گفت که انتظار دارد صالحی در این زمینه توضیح دهد. 

 حسین ابراهیمی، معاون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته بود که سپر دفاع موشکی ناتو در ترکیه در واقع برای حفاظت از اسرائیل طراحی شده و در صورتی که ایران مورد حمله قرار گیرد، حق دارد این تاسیسات را هدف قرار دهد.

 بر اساس این گزارش، صالحی به وزیر خارجه ترکیه اطمینان داده است که اظهارات ابراهیمی دیدگاه شخصی او بوده و منعکس کننده نظرات دولت جمهوری اسلامی نیست.

 برخی مقامات آمریکایی هدف از استقرار شبکه دفاع موشکی را دفاع از متحدان خود در برابر حملات موشکی کشورهایی مانند جمهوری اسلامی و کره شمالی توصیف کرده اند.

 پیش از این، و به دنبال موافقت دولت آنکارا با استقرار سیستم راداری سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه، مقامات نظامی و سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی، مراتب نگرانی و نارضایتی خود را از این تصمیم به اطلاع دولت آنکارا رسانده و گفته بودند که استقرار این سیستم باعث اختلال در امنیت منطقه خواهد شد.

0 comments:

ارسال یک نظر