طرح مجدد سوال از رئیس دولت با بیش از ۸۰ امضا

با گذشت دو ماه از در مُحاق ماندن طرح سوال از رئیس دولت، یک عضو کمیته پیگیری طرح سوال از رئیس دولت، با اعلام به حد نصاب رسیدن امضاهای این طرح گفت: منتظر اعلام وصول آن از سوی هیات رئیسه هستیم.

 به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و عضو فراکسیون اصلاحات خبر داد: تقریبا بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند.

 وی تاکید کرده در این طرح بحث تقابل مطرح نیست بلکه قانون اجرا نشده است و نمایندگان خواستار ارائه توضیح از سوی مسئولین در این خصوص هستند چرا که وظیفه نماینده سوال و وظیفه مسئول روشنگری است.
 وزیر بهداشت و درمان دولت اصلاحات تاکید کرد: این مسئله نباید به هیچ‌وجه سیاسی تلقی شود و اجرایی شدن طرح سوال از محمود احمدی نژاد مصلحت بیشتری دارد تا اینکه این طرح انجام نشود.

 گفتنی است، طرح سوال از محمود احمدی نژاد، در حالی بار دیگر در انتظار اعلام وصول از سوی هیات رییسه مجلس است که چندی پیش مصطفی رضاحسینی قطب آبادی، از نمایندگان اصولگرای مجلس و حامی سابق احمدی‌نژاد گفته بود: حتی آن ۱۰۰نفری که قبلا طرح سؤال از رئیس دولت را امضا کرده بودند و حتی بسیاری از افرادی هم که آن را امضا نکردند، آن طور نیست که مخالف اعلام این طرح در صحن علنی مجلس باشند، بلکه فقط از رفتارهای دولت در قبال حوزه‌های انتخابی‌شان نگران‌اند و هراس دارند که پروژه‌های عمرانی که توسط آن‌ها شروع شده، توسط دولت تعطیل شود. برخی از نمایندگان می‌گویند اگر ما روی این طرح اصرار کنیم، دولت شاید پروژه حوزه انتخابیه ما را بخواباند.

 این نماینده اصولگرا افزود: دولت هم نشان داده که برای مقابله به مثل کردن آمادگی دارد و این کار را می‌کنند و این کم کم در رفتارهای انتخاباتی هم نمود پیدا می‌کند.

 طی روزهای گذشته، علی مطهری طراح اصلی طرح سوال از رئیس دولت نیز، طی سخنانی در دانشگاه تهران، مجددا از عملکرد مجلس و هیات رییسه آن در نظارت و قانونگذاری انتقاد کرده و گفته بود، رئیس دولت به دلیل تخلفاتش باید به مجلس بیاید تا به سوال نمایندگان پاسخ دهد.

 این نماینده اصولگرای مجلس، چندی پیش در اعتراض به شرایط موجود و حاکم بر مجلس، از مقام نمایندگی استفعا داده بود، که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

 گفتنی است، چندی پیش در پی مطرح شدنِ طرح سوال از رئیس دولت، سایت «دولت ما»، حامی دولت احمدی نژاد مدعی شد: "طرح سوال از احمدی نژاد هم اعلام وصول شد تا مخالفان دولت هیچ کارنکرده ای را برای به چالش کشیدن این دولت مظلوم باقی نگذارند جرم این دولت چیست و چرا مستحق چنین رفتاری شده است؟... احمدی نژاد سربازولایت است سربازی که ازآبروی خودمی گذرد تا خاربه پای عزت ایران نرود..."

0 comments:

ارسال یک نظر