سفارت جمهوری اسلامی دعوت مخفیانه از مخالفان اسد برای سفر به تهران را تکذیب کرد

در واکنش به انتشار گزارش یک روزنامه عرب زبان فرامنطقه ای که از قول یک مقام آگاه نوشته بود جمهوری اسلامی از بخشی از اپوزیسیون اصلاح طلب سوریه دعوت کرده تا به تهران سفر کنند، سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، دعوت تهران از سران گروه های معترض سوری برای برگزاری نشست را تکذیب کرد.

 روزنامه القدس العربی چاپ لندن، گزارش داده بود که مقامات تهران، از اصلاح‌طلبان سوریه برای سفر به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی دعوت کرده اند و از قول یک عضو ارشد در "شورای هماهنگی ملی سوریه" - متشکل از شماری از مخالفان داخلی حکومت سوریه - اعلام کرد این شورا تماسی را از طرف سفارت ایران در دمشق دریافت کرده، که در این تماس مقامات ایرانی اعضای شورا را برای سفر به تهران دعوت کرده اند. 

 به گزارش فرارو، روز چهارشنبه سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، با صدور بیانیه ای در واکنش به انتشار این خبر و همچنین برگزاری نشستی درباره وضعیت سوریه در تهران، تمامی موارد را تکذیب کرد. 

 در اطلاعیه سفارت جمهوری اسلامی آمده است: هیچگاه در صدد دعوت از نیروهای معارض و نیز مشورت و گفتگو با این گروه ها بر نیامده ایم و در صورتیکه تهران چنین تصمیمی بگیرد قطعا با مقامات سوری هماهنگی به عمل خواهد آورد.

 گفتنی است، روز گذشته یک عضو ارشد شورای هماهنگی ملی سوریه اضافه کرده بود: این شورا هم اکنون در حال بررسی این دعوتنامه و شرح ملاقات‌ها در تهران است. 

 وی ضمن خودداری از اعلام طرف دعوت‌کننده در ایران و اینکه وزارت خارجه بوده است یا ریاست‌جمهوری توضیح داده بود: این شورا از نگاه منافع دوجانبه، از ارتباط با همه کشورهای منطقه و جهان از جمله ایران استقبال می‌کند.

 شورای هماهنگی ملی سوریه متشکل از شماری از مخالفان داخلی سوریه‌، پس از آغاز اعتراضات در سوریه علیه حکومت این کشور، تشکیل شد. این شورا هدف خود را ایجاد تغییر ملی و دموکراتیک در این کشور اعلام کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر