فشار نهادهای امنیتی به خانواده علیرضا رجایی

 جرس: پس از انتشار خبر کذب سایتهای امنیتی در ایران که ادعا کرده بودند شش تن از زندانیان سیاسی امضای خود در نامه 36 امضایی زندانیان را درباره انتخابات تکذیب کرده اند خانواده این زندانیان اعلام کردند که در ملاقات با عزیزان شان ، آنها این خبر را تکذیب کرده و بر مواضع شان در نامه 36 امضایی تاکید کرده‌اند. در این میان فشار بر خانواده دکتر علیرضا رجایی بسیار شدید بوده است . از خانواده ایشان خواسته شد که تکذیب خود را تکذیب کنند.

 

بنا بر گزارشهای واصله به جرس، خانواده رجایی اما به این خواسته تن نداد و طی نامه‌ای که به خبرگزاری فارس فکس شد اعلام نمود که علیرضا رجایی بر مواضع خود تاکید دارد.

متن نامه فکس شده که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته، بشرح زیر است:


به نام خداوندگار دوستی و محبت


با عرض درود و ادب


در تاریخ ۷/۹/۹۰ ساعت ۹:۵۰ صبح که در زندان اوین با همسرم «دکترعلیرضا رجایی» ملاقات داشتم، ایشان نسبت به بیانیه‌ای کذب و کاملا قلابی و دروغ با نام و امضای ایشان و 5 نفر دیگر از دوستانشان، به شدت معترض بوده و ابراز انزجار خود را از انتشار اینگونه مطالب سخیف و بی‌ارزش اعلام کردند و بنده نیز تمام مطالب همسرم را به دادستانی تهران عینا بازگو کردم و تکذیبیه همسرم را به اطلاع رساندم و آنان را در جریان امور قرار دادم و از همین جا نیز مجددا اعلام می‌کنم که سخنان بیهوده و بی‌اساسی که از قول همسرم دکتر علیرضا رجایی و خانواده ایشان در سایت‌های مختلف دیده و شنیده می‌شود همگی کذب محض بوده و اصلا به شخص ایشان و خانواده‌شان ارتباطی ندارد.


ایران- تهران – 17/9/90


لیاقت، همسر علیرضا رجایی

در پی انتشار این فکس از سوی خانم لیاقت همسر علیرضا رجایی توسط سایت خبرگزاری فارس که تنها به مدت نیم ساعت روی خروجی این سایت قرار گرفت و دادستانی تهران را به شدت برآشفته ساخت ، احضارنامه ای کتبی به دست خانم لیاقت رسید که در نبود ایشان در منزل؛ فرزند ایشان این احضارنامه را تحویل گرفت .


همسر غیر سیاسی علیرضا رجایی صبح روز چهارشنبه 23/9/90 خود را به شعبه4 بازپرسی زندان اوین معرفی کرده و برای دومین بار تحت فشار قرار گرفته که سریعا تکذیبیه این متن و تکذیبیه مصاحبه با سایت کلمه را اعلام دارد.


پیش از این نیز در تاریخ 2 شهریور 1390 دو روز قبل از مراسم افطاری که قرار بود از سوی ایشان برگزار شود ولی ملغی شد ، خانم لیاقت را تا پلیس امنیت کشانده بودند تا التزام کتبی دهد که تحت هیچ شرایطی مراسمی برگزار نکند.


نهایتا تحت فشارهای شدیدی که بر ایشان وارد آوردند ( که در صورت نیاز درآینده در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد ) او به خبرگزاری فارس گفت که اخیرا مصاحبه ای انجام نداده است اما این خبرگزاری این یک جمله خانم لیاقت را تبدیل به خبری دروغ و پرحاشیه به دلخواه خود نمود و اقدام به تهیه خبری کاملا معکوس از جانب ایشان و همسرش دکتر علیرضا رجایی نمود.


فشارها و تهدیدات وارده بر همسر و خانواده علیرضا رجایی باعث نگرانی شدید دیگر خانواده ها ی زندانیان شده است . و این خود نمونه ای است بیانگر آن که خانواده‌ها چگونه تحت فشار روحی شدید قرار گرفته و از سوی دستگاه اطلاعات و امنیت سپاه در نبود همسر و پدر خانواده مورد آزار و اذیت فکری و روانی واقع می شوند

0 comments:

ارسال یک نظر