ابراز نگرانی ازوضعیت عباس لسانی فعال مدنی آذری

جرس: وضعیت عباس لسانی از بازداشت شدگان معترض به وضعیت دریاچه ارومیه نگران کننده است.


به گزارش رسیده به جرس، او که 18 شهریور ماه در محل کارش در اردبیل بازداشت شده، طی این مدت تنها یک تماس کوتاه با خانواده اش برقرار کرده و گفته است :اگر اتفاقی برای من افتاد بدانید که به خاطر اعتصاب غذا نبوده است.


این فعال مدنی پس از اعلام فراخوان شهروندان اردبیلی برای اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه  روز هجدهم شهریور ماه در محل کارش توسط ماموران امنیتی بازداشت و مغازه او پلمپ شده است.

لسانی از روز بازداشت تا به حال در بازداشتگاه مرکزی اطلاعات و در انفرادی بوده است چند روز قبل در تماس کوتاهی گفته است که اگر اتفاقی برایش افتاد بدانند که به خاطر اعتصاب غدا نبوده است.

او از زمان بازداشت به مدت 16 روز در اعتراض به نحوه بازداشت و بازجویی ها اعتصاب غذا کرده بود به دلیل افزایش فشار بازجویی اعتصاب غذا خود را شکسته است اما همچنان در انفرادی و تحت فشار به سر می برد به گونه ای که خانواده اش نگران وضعیت این فعال مدنی و زیست محیطی هستند.


لسانی به همراه جمعی از فعالان مدنی استان اردبیل، شهریور ماه امسال پس از آن که از مردم اردبیل دعوت کردند تا در روز 24 شهریور ماه در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه به خیابان بیایند، بازداشت شدند.


دستگاه قضایی جمهوری اسلامی چند روز قبل 15 تن از فعالان مدنی ارومیه ای معترض به وضعیت دریاچه ارومیه را نیز به 30 سال حبس محکوم کرد. 

0 comments:

ارسال یک نظر