تظاهرات حکومتی حامیان بشار اسد

در حالیکه سرکوب و کشتار و بازداشت معترضان در سوریه کماکان ادامه دارد، حکومت سوریه با برگزاری تظاهراتی حکومتی، هزاران تن از هواداران بشار اسد را روز چهارشنبه در دمشق به خیابان آورد، تا شعارهایی از جمله «رییس جمهوری من اسد، کشورم سوریه» سردهند.

 همزمان گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی و ارتش سوریه، روز چهارشنبه به معترضان در شهرهای ادلب و مارع حمله کرده و گروه زیادی را مجروح و بازداشت کرده اند. این درحالیست که تعداد قربانیان تظاهرات روز سه شنبه به یازده تن رسید و نه تن از آنها در حمص کشته شدند.

 به گزارش رادیو فردا، هزاران نفر از هواداران بشار اسد، رییس جمهوری سوریه روز چهارشنبه در دمشق پایتخت این کشور دست به راهیپمایی زدند و شعارهایی از جمله «رییس جمهوری من اسد، کشورم سوریه» سردادند. راهپیمایان همچنین در شعارهای و پلاکاردهایی که در دست داشتند، از چین و روسیه به خطار وتوی قطعنامه علیه دولت سوریه برای به کار گیری خشونت علیه مردم، تقدیر و تشکر کردند.

 در تظاهرات روز چهارشنبه که بزرگترین راهپیمایی حامیان بشار اسد در چند ماه گذشته گزارش شده، حامیان دولت عکس بزرگ بشار اسد و پرچم بزرگ سوریه را در میدان های اصلی شهر حرکت دادند.

 گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است تمامی حامیان بشار اسد در مرکز دمشق جمع شدند که تا کنون شاهد تظاهرات ضد دولتی نبوده و بیشتر منطقه مرکزی پایتخت را حامیان دولت تشکیل می دهند.

 رویترز در گزارشی نوشت در جریان راهیپمایی روز چهارشنبه در دمشق، مردی که خود را از یک هلیکوپتر آویزان کرده بود با در دست داشتن پرچم های روسیه و چین برفراز مردم و میدان شهر گردانده شد.

 چین و روسیه تا این لحظه مانع هرگونه فشار شورای امنیت سازمان ملل برای توقف سرکوب های خشونت بار مردم غیرنظامی در سوریه شده اند و حمایت های خود از دولت بشار اسد را قطع نکرده اند. هرچند هر دو کشور از دمشق خواسته اند دست به اصلاحات واقعی بزند و با مخالفان و معترضان وارد گفت وگو شود.

سرکوب ادامه دارد
 تلویزیون الجزیره و خبرگزاری العربیه به نقل از کمیته هماهنگی انقلاب سوریه، روز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان تظاهرات روز سه شنبه به یازده تن رسید و نه تن از آنها در حمص کشته شدند.

 بر اساس این گزارش ارتش سوریه روز چهارشنبه به شهرهای ادلب " و " مارع " حمله کرد.

 سخنگوی کمیته هماهنگی انقلاب سوریه در شهر حمص اعلام کرد شهرهای مختلف این استان از بحران کمبود موادغذایی ، دارو ، قطع آب و برق ، تلفن و خدمات دیگر به شدت رنج می برد.

 در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است امروز اعلام کرد از روز یکشنبه تاکنون ۱۱۵ نفر در مناطق الخالدیه توسط نیروهای امنیتی بشاراسد بازداشت شدند.

 دیدبان حقوق بشر اعلام کرد طی چند روز گذشته نیروهای امنیتی با یورش به مناطق الخالدیه اقدام به شلیک گلوله کردند تا بین مردم ایجاد رعب و وحشت کنند.

 افراد امنیتی با ضرب وشتم افراد بازداشت شده در مقابل بستگانشان آنها را تحقیر کردند.

 دیدبان حقوق بشر اعلام کرد نیروی های امنیتی در دیر بعلبه جسد یکی از بازداشت شدگان را که زیر شکنجه کشته شده است به خانواده اش تحویل دادند.

 به گزارش دیده بان حقوق بشراز آغاز اعتراضات تاکنون نزدیک به ۳٧۵۰ تن توسط نیروهای امنیتی سوریه کشته شدند و قربانیان شهرحمص تنها به ۱۱۳۹ رسیده است.

 براساس همین گزارش شهر درعا که شعله اعتراضات از آن آغازشد تاکنون ٧۱٧ تن قربانی داده است.

 بر اساس گزارش ها، در همین حال نزدیک به چهارصد وکیل در شهر حلب در اعتراض به عملکرد دستگاه قضایی و بازداشت همکارانشان در مقابل دادگاه عمومی دست به اعتصاب زدند.

 به گفته شاهدان عینی شیخ محمود المدنی امام مسجد اویس قرنی در منطقه صلاح الدین توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به جای نامشخصی انتقال داده شد.

0 comments:

ارسال یک نظر