'اعدام یک شهروند کرد در کرمان'

گزارش‌ها از ایران حاکی است که یک زندانی کرد روز سه شنبه و بدون اعلام قبلی به وکیل و خانواده‌اش، در زندان کرمان اعدام شده است.

این زندانی به نام عزیز خاکزاد که سال ۱۳۸۶ بازداشت و متهم به "محاربه با نظام و افساد فی الارض" شده بود.

گزارش های ضد و نقیضی از روند قضایی رسیدگی به این پرونده منتشر شده و برخی منابع می گویند آقای خاکزاد علیرغم نقض حکم اعدامش در دادگاه تجدید نظر به چوبه دار سپرده شد.

مسعود کردپور فعال کرد در خصوص اعدام این زندانی به بی بی سی فارسی گفت: "عزیز خاکزاد، ۲۹ ساله، اهل سلماس از سال ۱۳۸۶ به زندان مرکزی کرمان تبعید شده بود. متاسفانه بدون آنکه وکیل یا حتی خانواده او خبر داشته باشند صبح روز سه شنبه او را اعدام کردند."

او در مورد صحت و سقم گزارش هایی که حاکی از انتقال تعدادی زندانی به بخش قرنطینه زندان ارومیه برای اعدام است گفت: "زندان ارومیه تعداد زیادی زندانی محکوم به اعدام دارد که اتهام اکثر آنها در ارتباط با مواد مخدر است و حکم آنها قطعی شده است."

به گفته او وکیل این زندانیان تلاش زیادی کرده و به مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده است و حتی با ریاست مجلس صحبت کرده بود تا با توجه به کثرت شمار محکومان به اعدام چاره ای بیاندیشند اما به نتیجه نرسیده است و این افراد در انتظار اعدام هستند.

0 comments:

ارسال یک نظر