جشن تولد دوقلوهای هاله سحابی برگزار شد

با حضور جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

مراسم تولد دختران دوقلوی هاله سحابی، شهید جنبش سبز عصر دیروز با حضور جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در منزل دکتر تقی شامخی برگزار شد.

به گزارش کلمه، بیست و سومین سالروز تولد آسیه و آمنه شامخی، دخترهای دو قلوی شهید هاله سحابی عصر دیروز با حضور جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در خانه این شهید در تهران برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر دختران شهید سحابی، همسر وی دکتر تقی شامخی نیز حضور داشت. این نخستین تولد آسیه و آمنه پس از شهادت مادرشان بود.

خانواده های زندانیان سیاسی در این مراسم کوچک ضمن تبریک سالروز تولد آسیه و آمنه، یاد و خاطره مادرشان، شهید هاله سحابی را گرامی داشتند.

دکتر شامخی همسر هاله سحابی نیز ضمن سخنان کوتاهی، ضمن تشکر از خانواده های زندانیان سیاسی که به یاد فرزندانش در نبود مادر بوده اند، خاطراتی را از هاله برای مهمانان خود بیان کرد.

هاله سحابی، فعال ملی - مذهبی و دختر ارشد مهندس عزت الله سحابی، یازدهم خردادماه گذشته در جریان بدرفتاری ها و فشارهای روانی و برخورد فیزیکی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در مراسم تشییع جنازه پدرش، به شهادت رسید.

هاله سحابی، قرآن پژوه و عضو "شورای مادران صلح" و از محکومان سیاسی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ بود که بهمن ماه سال گذشته برای اجرای حکم دو سال حبس‌ خود، به زندان اوین فراخوانده شده بود. این فعال ملی مذهبی چند ماه را در زندان گذراند و با وجود وضع جسمی بد مهندس سحابی، امکان مرخصی نیافت. مسئولان امنیتی و قضایی هنگامی به او اجازه خروج از زندان دادند که پدر وی به کما رفته بود.

مهندس عزت الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی – مذهبی یک روز پیش از شهادت دخترش، در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

0 comments:

ارسال یک نظر