نمایندگان اتحادیه اروپا خواستار دیدار با موسوی و کروبی شدند

در پاسخ به کنشگران ایرانی و حقوق بشری

دفتر مدیر کل روابط خارجی اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به کمپین اعتراض سبز از تقاضای دیپلمات های اتحادیه اروپا در تهران برای دیدار با میرحسین موسوی و مهدی کروبی خبر داده است.

به گزارش تارنمای کمپین اعتراض سبز، این اقدام در پی تلاش این کمپین و همراهی ۶۴۰۰ نفر و ۳۹ گروه و انجمن و وب سایت ایرانی صورت گرفته است.

 پاتریشیا لمبارت در پیام ارسالی خود به کمپین اعتراض سبز گفته است که با توجه به امضای بیش از ۶۴۰۰ نفر و ۳۹ گروه و انجمن و وب سایت، خود را در نگرانی جامعه ایرانی نسبت به وضعیت آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان شریک می داند.

 کمپین اعتراض سبز در اطلاعیه ی خود ضمن ابراز امیدواری از ادامه تلاش‌های بین المللی برای آزادی میر حسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان، تاکید می کند که تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا هموطنان عزیز را از تمامی نتایج و پیگیری‌های مربوط به نامه‌ای برای آزادی در اسرع وقت مطلع سازد.

 متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
 به اطلاع هموطنان عزیز می رساند در پی ارسال نامه سرگشاده پیرامون درخواست آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان با بیش از ۶۴۰۰ امضای فردی و ۳۹ امضای گروهی، به مقامات بین المللی، در سپتامبر ۲۰۱۱، روز گذشته مورخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱ واحد مدیریت روابط با کشورهای شمال آفریقا، خاورمیانه، عربستان سعودی، ایران و عراق، در دفتر مدیر کل روابط خارجی اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به کمپین اعتراض سبز از "تقاضای نمایندگان اتحادیه اروپا در تهران برای دیدار با میر حسین موسوی و مهدی کروبی" خبر داد.

 خانم پاتریشیا لمبارت، مدیر دفتر روابط با کشورهای خاورمیانه اتحادیه اروپا در این نامه ابراز امیدواری کرده است که " مقامات ایرانی اجازه چنین تماسی را بدهند" چرا که وی معتقد است "هیچ دلیلی وجود ندارد تا مقامات ایرانی اجازه ارتباط و حرکت آزادانه را طبق تعهدات بین المللی و حقوق بشری امضا شده توسط ایران، به اقایان موسوی و کروبی ندهند".

 پاتریشیا لمبارت در پیام ارسالی خود به کمپین اعتراض سبز تصریح کرده است که " با توجه به امضای بیش از ۶۴۰۰ نفر و ۳۹ گروه و انجمن و وب سایت، خود را در نگرانی جامعه ایرانی نسبت به وضعیت آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان شریک دانسته است."

 پاتریشیا لمبارت در ادامه همچنین با اشاره به اینکه " شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ، در تاریخ ۱۰ اکتبر، همراه با کلیه وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا، درخواست آزادی آقای موسوی و کروبی" را کرده، گفته است:" شخصا در اواخر ماه مارس گذشته نیز، با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی این افراد شده‌ام ."

 

0 comments:

ارسال یک نظر