رادان: دولت متولی طرح حجاب و عفاف است

چکیده :  مساله حجاب و عفاف از ماموریت‌هایی بود که دولت به تعداد زیادی از سازمان‌ها واگذار کرده و دولت متولی آن است و اینگونه نیست که نیروی انتظامی به تنهایی متولی آن و دولت کنار باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در طول دولت نهم و دهم کمک‌هایی که به نیروی انتظامی شده در هیچ دروه‌ای سابقه نداشته است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران در یاسوج در خصوص مساله حجاب و عفاف، افزود: راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف توسط دولت ابلاغ شده و قبلا وزارت ارشاد باید پی‌گیری می‌کرد بعد از آن تحویل وزارت کشور شد که اجرایی تر شود و اطلاع دارم که دغدغه برای اجرای آن وجود دارد.

وی مدعی شد: ما بدور از حاشیه به دنبال اجرای قانون هستیم و اساسا تخصص بحث فقهی این مساله را نداریم که از لحاظ فقهی صحبت کنیم، چرا که موضوع ما قانون و اجرای قانون است که قطع به یقین همه این را از ما می‌خواهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: اصل در زمینه حجاب و عفاف وجود ماموریت و اجرای ماموریت است که باید اجرا کرد، نظر فقهی این مساله کار بزرگان و علما ست.

سردار رادان اذعان کرد: مساله حجاب و عفاف از ماموریت‌هایی بود که دولت به تعداد زیادی از سازمان‌ها واگذار کرده و دولت متولی آن است و اینگونه نیست که نیروی انتظامی به تنهایی متولی آن و دولت کنار باشد.

وی ادامه داد: ما در کنار دولت هستیم و کار را انجام می‌دهیم و سبک و سیاق نیز سبک و سیاق قانون است.

وی همچنین در خصوص عزل و نصب فرماندهان نیروی انتظامی اظهار کرد: ‌معمول این است که فرماندهان یک دوره سه ساله بمانند، اما بعضی وقت‌ها بنا به ضرورت و نیاز شدید، این دوره سه ساله با اذن افزایش می‌یابد و بعضی اوقات به واسطه اهمیت موضوعات کمتر از سه سال می‌شود.

سردار رادان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره ابراز امیدواری کرد که با لایحه جدید که مجلس تصویب کرده و ابلاغ می‌شود، انضباط اجتماعی در حوزه راهنمایی و رانندگی بهتر ‌شود.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در حال حاضر در زمینه شرارت‌ها شاهد هستیم که زشتی ‌هایی که ناشی از جرائم خشن است به شدت کاهش پیدا کرده و در حوزه کشفیات قاچاق نیز افزایش داشته‌ایم.

سردار رادان یادآور شد: در حوزه وقوع جرائم درصدی افزایش داشتیم که جبران آن را با کشفیات انجام داده‌ایم و هدف گذاری کرده‌ایم که از تیرماه بتوانیم وقوع جرم را کاهش دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه عبدالمالک ریگی یک شروری بود تحت سرویس‌های بیگانه از جمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل حمایت می‌شود و شرارت‌های خود را انجام می‌داد، ‌اظهار داشت: نقطه قوت ما در این خصوص این بود که با همه حمایت‌ها درسی برای مبارزه با تروریست به کشورهای منفی داده‌ایم که سالهای سال باید روی آن فکر و بررسی کنند و بیایند از ما یاد بگیرند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اگر زمانی ریگی دیگری درست شود مطمئن باشید به سرنوشت همین ریگی دچار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار رادان با بیان اینکه با راه اندازی ۱۹۷ در حقیقت یک نظارت برون سازمانی را نیز به صورت هدفمند برنامه ریزی شده و کلاسیک برای خود ایجاد کرده‌ایم، ادامه داد: خوشبختانه مردم از این موضوع استقبال کردند و در حال حاضر یکی از شاخص‌های ما برای اندازه گیری و سنجش میزان موفقیت‌های خود در ماموریت‌ها بررسی تماس‌های مردم با ۱۹۷ است.

وی ادامه داد: سعی داریم که حضور چهره به چهره پلیس را کمتر کنیم و حضور فعال و هوشمند دوربین‌ها را برای کنترل تخلفات داشته باشیم

0 comments:

ارسال یک نظر