هدیه تهرانی به دادگاه رفت



در نمایشگاه خانم تهرانی ۲۰۰ عکس با موضوع آب به نمایش گذاشته شده بود

هدیه تهرانی، بازیگر سرشناس ایرانی، برای شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده مالی نمایشگاه عکسی که دو سال پیش برگزار کرده بود، به دادگاه رفت.

به گزارش خبرگزاری های ایران، طراح نمایشگاه عکس خانم تهرانی که آذرماه سال ۸۸ در تهران برگزار شد، از وی به خاطر عدم وصول چک مربوط به این نمایشگاه شکایت کرده است.

سنگچی، وکیل شاکی خانم تهرانی، امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) گفت: "هدیه تهرانی مدعی است توانایی پرداخت این پول را ندارد و سازمان میراث فرهنگی که پرداخت آن را تقبل کرده، باید پول را پرداخت کند."

به گفته وکیل شاکی، خانم تهرانی در اسفندماه گذشته از جنبه کیفری پرونده به تحمل یک سال زندان محکوم شده بود که دادگاه تجدید نظر او را تبرئه کرد؛ او از جنبه حقوقی هم به پرداخت ۳۴ میلیون تومان و خسارت تأخیر تأدیه محکوم شد که دادگاه امروز دادگاه تجدید نظر این جنبه پرونده اوست.

همزمان حسن محسنی، سخنگوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در ارتباط با "عدم پرداخت مبلغ نمایشگاه عکس" خانم تهرانی به خبرگزاری فارس گفت: "سازمان میراث فرهنگی هیچ قراردادی با هدیه تهرانی ندارد."

پیش تر، در هنگام افتتاح نمایشگاه عکس خانم تهرانی که تحت عنوان "آب" برگزار شد، گزارش هایی مبنی بر کمک مالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران به خانم تهرانی برای برگزاری این نمایشگاه منتشر شده بود.

حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان گردشگری ایران، روز چهارشنبه هفتم بهمن ۱۳۸۸ رقم دقیق کمک دولت به نمایشگاه عکس هدیه تهرانی را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرده و گفته بود: "از مجموع رقم پرداخت شده به تهرانی، ۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان مناطق آزاد و ۶۰ میلیون تومان نیز در قالب مشارکت در طرح از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت شده و ارقام دیگری که در این زمینه مطرح می شوند، به هیچ وجه صحت ندارد."

اما اکنون سخنگوی این سازمان می گوید که وکیل شاکی خانم تهرانی "بهتر است برای پی گیری مطالبات موکل خود به سراغ خود ایشان بروند و اگر مستنداتی دارد حتما در دادگاه و سیستم قضایی مطرح کند."

بازدید آقای مشایی از نمایشگاه عکس خانم تهرانی، از دیگر حاشیه‌های این نمایشگاه بود

هدیه تهرانی پیش‌تر در مصاحبه با "برنا نیوز" گفته بود که سازمان میراث فرهنگی هزینه برگزاری نمایشگاهش را به صورت وام در اختیار او قرار داده و او باید این مبلغ را بازگرداند.

حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز اعطای وام ۱۲۰ میلیون تومانی این سازمان را مشروط به بازپرداخت این وام از محل فروش عکس ها و برگزاری نمایشگاه های خانم تهرانی در خارج از ایران دانسته بود.

خانم تهرانی برگزاری نمایشگاه عکس خود را حاصل چهار سال عکاسی و تمرکز بر موضوع آب اعلام کرده بود.

از دیگر حاشیه های نمایشگاه عکس هدیه تهرانی، بازدید اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، از این نمایشگاه بود که در روزهای بعد با انتشار عکسی از آقای رحیم مشایی در کنار هدیه تهرانی، واکنش هایی را در میان چهره های سیاسی و مذهبی برانگیخت.

0 comments:

ارسال یک نظر