پنج زندانی سیاسی دیگر به جمع اعتصاب غذا کنندگان در زندان رجایی شهر پیوستند

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، پنج زندانی سیاسی و امنیتی محبوس در سالن ۱٢ بند چهار زندان رجایی شهر، از هفته دوم به جمع زندانیان اعتصابی رجایی شهر کرج می پیوندند.

بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، بهروز جاوید تهرانی، علی عجمی، جعفر اقدامی، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی از جمله افرادی هستند که در هفته دوم اعتصاب جمعی زندانیان شرکت کردند.

پیشتر یازده تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر به نامهای منصور اسانلو، رسول بداقی، مجید توکلی، عیسی سحر خیز، کیوان صمیمی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان در برنامه ای مدون و در اعتراض به "شرایط تحمیلی"، که ناقض اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول مربوط به حقوق اساسی شهروندان حتی در قانون اساسی ایران است، ضمن "اعتراض به روند بازداشت و محاکمه" خویش اعلام داشتند تا زمانی که در شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت‌های اعمال شده علیه خود و خانواده‌هایشان بهبود اساسی صورت نگیرد و دست کم شرایطی که مسئولان جمهوری اسلامی برای مردم منطقه می‌خواهند در ایران نیز حاکم نگردد به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

گفتنی است اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر کرج، در دومین روز از هفته جاری، و در اعتراض به خودکامگی حاکمیت و شرایط بسیار بد زندانیان ادامه یافته و این زندانیان اعلام کرده بودند که به اعتراض مسالمت آمیز خود با "نه به دیکتاتور" ادامه خواهند داد.

این زندانیان سیاسی طی نامه ای به دبیرکل ملل متحد، ضمن تاکید بر ادامه اعتراض خود در زندان، خواستار اعزام گزارشگر ویژه جهت رسیدگی به وضعیت زندانیان و هم چنین حقوق بشر در ایران شده اند.
 

0 comments:

ارسال یک نظر