مشاور احمدی نژاد و مدیر عامل ایرنا، از مسئولان آن خبرگزاری خواست تا هوشمندانه تر عمل کنند

چند ساعت بعد از آنکه علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل ایرنا و روزنامه رسمی دولت (ایران) طی سرمقالۀ روز شنبه (سوم اردیبهشت) روزنامه ایران، حملات به دولت را "مقدمۀ یک براندازی" خوانده و نسبت به تداوم آن هشدار داده بود، وی عصر همان روز، ضمن تأکید بر تعهد خبرگزاری ایرنا به اجتناب از "شبهه افکنی"، از کارکنان این رسانه خواست که "هوشمندانه تر" عمل کنند.

گفتنی است در ادامه چالش های میان دولتی ها و اصولگرایانِ حامیِ رهبر جمهوری اسلامی، دفتر رهبر جمهوری اسلامی ظهر شنبه سوم اردیبهشت ماه، با صدور اطلاعیه‌ای، از نحوه انتشار سخنان رهبری (در دیدار با مردم فارس) توسط خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) به شدت انتقاد کرده، و ضمن "غیر مسئولانه" و "تاسف بار" خواندن آن، از رسانه های کشور درخواست کرده بود تا این خبرگزاری را برای پوشش خبریِ فوق مورد استناد قرار ندهند. 

البته چند ساعت پس از انتشار این اطلاعیه گلایه آمیز، ایرنا با انتشار توضیحی از این دفتر "عذرخواهی" کرد و نوشت که از این پس اخبار مربوط به رهبری را "پس از انتشار از سوی دفتر وی" روی خروجی خود قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، مشاور محمود احمدی نژاد و مدیرعامل این خبرگزاری، عصر شنبه ضمن تجلیل فراوان از رهبری و تأکید بر پیروی کامل کارکنان خبرگزاری از سخنان او، خاطرنشان کرد "خبرگزاری جمهوری اسلامی در انتشار خبر، متعهد به مسیرهای قانونی و تعیین شده، اجتناب از هر گونه شبهه افکنی و القائات خلاف واقع و نیز اتکا به منابع خبری معتبر است".

لازم به یادآوری است، خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) هفته گذشته خبر مخالفت صریح رهبری با برکناریِ استعفا گونۀ حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات را ساعت ها پس از سایر خبرگزاری ها منتشر کرد و نوشت که دفتر رهبری این خبر را برای ایرنا نفرستاده است.

بلافاصله پس از این اقدام، سایت ها و طیف های اصولگرایِ حامی رهبری، ضمن حمله به ایرنا و در راس آن جوانفکر (مشاور احمدی نژاد)، این سایت را به "وبلاگ مشاور دولت" تعبیر کردند و طی روزهای اخیر نیز، بارها این سایت مورد حملات سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر