دیدار موسوی و رهنورد با فرزندانشان بعد از ۲۲ روز بی خبری

فرزندان زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان حکومت ایران، اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۱۷ اسفند، بعد از ۲۲ روز بی خبری، در خانه ای در خیابان پاستور تهران با پدر و مادرشان دیدار کرده اند.

در این نامه که روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ در وب سایت کلمه، وب سایت نزدیک به آقای موسوی، منتشر شده، فرزندان آقای موسوی اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۱۷ اسفند یکی از دختران آقای موسوی، خواهر خانم رهنورد و برادر آقای موسوی از طرف مقام های امنیتی احضار شده اند.

به گفته فرزندان آقای موسوی ماموران امنیتی به این افراد گفته اند که امکان ملاقات با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد فقط برای این سه نفر ممکن است، که برادر آقای موسوی و خواهر خانم رهنورد این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

دختران آقای موسوی در مورد این پیشنهاد می نویسند: "به راستی بعد از این همه شایعات دردناک، کدام دختریست که بتواند پس از این همه تلخی فراق از پدر و مادر، در برابر این پیشنهاد هرچند مشکوک مقاومت نماید."

فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد در مورد مکان این دیدار این طور نوشته اند: "بعد از گرفتن قول و قرار و تاکید بر مطرح نکردن مباحث سیاسی وارد خانه ای که در پاستور بود شده و پس از گذشتن از حیاط این خانه که پر از نیروهای امنیتی و ونی با شیشه های سیاه بود وارد تنها اتاق خانه شدیم. پدر و مادر را که مشخص بود که از این ملاقات بی خبر بودند با هیجانی غیر قابل وصف در آغوش کشیدیم."

به این ترتیب به نظر می رسد آقای موسوی و خانم رهنورد نه در خانه خود، که در خانه ای نزدیک خانه شان نگهداری می شود. همچنین در متن این نامه این نکته مبهم است که آیا در این دیدار تنها یکی از دختران آقای موسوی حضور داشته یا در نهایت هر سه آنها موفق به دیدار پدر و مادر خود شده اند.

دختران آقای موسوی در ادامه نامه، از تفتیش خانه مسکونی میرحسین موسوی در روز ۲۵ بهمن و ضبط بسیاری اسناد و مدارک دوران نخست وزیری او خبر داده اند: "پدر با حساسیت ویژه ای تاکید کرد که روز بیست و پنجم بهمن، یعنی آغاز بی خبری ما از آنها، در یورش ماموران امنیتی به خانه بسیاری از اسناد و مدارک دوران نخست وزیری که نمی بایست جز دست ایشان باشد به همراه حجم قابل ملاحظه ای از اوراق و کتاب ها و سی دی های مادرم که محصول یک عمر تلاش و تدریس در دانشگاه های هنری بوده است ضبط گردیده است."

آنها در نامه خود نوشته اند که در این دیدار مطمئن شده اند که "پدر و مادر جدی تر از گذشته بر عهد خود با مردم وفادارند."

دختران آقای موسوی گفته اند که بعد از پایان این ملاقات "محدود و غیرطبیعی"، مقام های امنیتی از آنها خواسته اند که در این باره کاملا سکوت کنند، اما آنها با گذشت چند روز از این ملاقات تصمیم به انتشار خبر آن گرفته اند.

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در پایان نامه خود اعلام کرده اند که "هرگونه اطلاع و خبر جدید را همچون پدرمان از طریق سایت کلمه در زمان های مقتضی به اطلاع ملت شریفمان خواهیم رساند."

همچنین روز جمعه ۲۰ اسفند، خانواده مهدی کروبی اعلام کردند چراغ خانه پدرشان بعد از ۱۸ روز روشن شده است.

بعد از راهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن که به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شد، فشارها بر این دو رهبر مخالفان حکومت و همسرانشان افزایش یافت و تماس آنها با دنیای خارج عملا قطع شد.

در این بیست و چند روز، اخبار زیادی از خصر خانگی آنها گرفته تا انتقالشان به یک خانه امن و یا زندانی شدن در زندان حشمتیه در مرکز تهران منتشر شد که مقام های رسمی ایران هر بار تاکید کردند که این رهبران در منازل خودشان هستند و صرفا ارتباط آنها با دنیای خارج قطع شده است.

حتی وزیر خارجه ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که آنها زندگی عادی خود را دارند و با خانواده هایشان دیدار می کنند. ادعایی که هم فرزندان آقای کروبی و هم فرزندان آقای موسوی آن را به شدت تکذیب کردند.

منبع: بی بی سی فارسی

0 comments:

ارسال یک نظر