انتقاد احمد توکلی از محرمانه ماندن مذاکرات و تصمیمات مجلس خبرگان

جــرس: درحالیکه طی سالهای اخیر پیشنهاد علنی شدن جلسات مجلس خبرگان توسط برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مطرح شده، اما مورد مخالفت اکثر اعضای آن مجلس قرار گرفته بود، احمد توکلی، اصولگرای منتقد دولت و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، ضمن انتقاد از محرمانه بودن نطق‌ها، مذاکرات و تصمیم‌های مجلس خبرگان، خواستار علنی شدن و انتشار آنها شد.

به گزارش الف، توکلی طی یادداشتی که روز شنبه ۲۱ اسفند منتشر ساخت، با شرح موارد و اخبار منتشر نشده مربوط به نشست اخیر مجلس خبرگان (سه شنبه و چهارشنبه گذشته)، انتشار چنین اخباری را برای اطلاع افکار عمومی مفید خواند.

گفتنی است در اولین روز نهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، که در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار شد، محمدرضا مهدوی کنی به عنوان رئیس جدید مجلس خبرگان، جانشین هاشمی رفسنجانی شد و اعضای آن مجلس نیز طی بیانه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را یک "نعمت الهی" توصیف کردند، که مردم ایران باید "قدر‌شناسی بیشتر" از او داشته باشند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، مذاکرات و نطق‌های این مجلس غیرعلنی بوده و صرفا بخشی از مراسم افتتاحیه این اجلاس علنی است.

به گزارش الف، احمد توکلی در بخش از یادداشت فوق الذکر، به سخنرانی محی الدین حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان اشاره کرد که در بخشی از آن، از برخی اعضای شورای نگهبان گلایه شده بود که وقتی از هاشمی رفسنجانی انتقاد می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که "عده‌ای جوان مخلص هم فحاشی‌های خلاف شرع را مرتکب شوند، یا پیامک بیاید که... سقوط کرد. هاشمی سقوط نکرد؛ او نصیحت پذیرفت و صعود خواهد کرد و آنها که در این فتنه اخیر نصیحت نپذیرفتند سقوط کردند."

احمد توکلی به عنوان نمونه‌ای دیگر از اظهارات بیان شده در اجلاس اخیر خبرگان رهبری، نوشته است که یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان و عضو مجلس خبرگان، در نشست اخیر این مجلس گله کرده که "جوانانی متدین در نماز جمعه خطاب به وی فریاد می‌زنند: امام جمعه ما، بصیرت، بصیرت".
 
گفتنی است هفته گذشته پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، نوشته بود که در جریان دیدار بیش از ۶۰ عضو مجلس خبرگان با وی، او با اشاره به سخنان یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس در مجلس خبرگان رهبری، در مورد "برخی حرکت‌های افراطی" گفته است: "متأسفانه روش ضدارزشی و زشتی توسط گروهی افراطی در بعضی مناطق در برخورد با برخی روحانیون انجام می‌شود و می‌گویند آن‌گونه که ما فکر می‌کنیم، ائمه جمعه هم باید همان‌گونه بیاندیشند و خلاف سخنان آنان سخنی نگویند. "

لازم به ذکر است در اجلاس اخیر مجلس خبرگان، اقدامات و مانع تراشی های جریان حاکمیت، سبب عدم حضور تنها عضو منتقد رهبری در مجلس خبرگان، یعنی آیت الله علی محمد دستغیب شده بود. 

0 comments:

ارسال یک نظر