تشییع پیکرصانع ژاله توسط لباس شخصی ها و حصر همکلاسی های شهید در سالن دانشگاه

درمیان تدابیر شدید امنیتی
جرس: درحالیکه جمع زیادی از همکلاسی ها و دانشجویان دانشگاه هنر، بدلیل محصور شدن در یکی از سالن های دانشگاه، امکان حضور در تشییع پیکر صانع ژاله، از جانباختگان حوادث ٢۵ بهمن تهران را نیافته بودند، شماری از لباس شخصی های منسوب به بسیج، با حضور برخی شخصیت های ارشد نظامی، امنیتی و انصار حزب الله، پیکر وی را از دانشگاه هنر به محل دانشگاه تهران منتقل کردند.


همزمان دانشجویان و همکلاسی های صانع ژاله که قرار بود از ساعت هشت صبح چهارشنبه در محل حضور و در تشییع پیکر وی مشارکت داشته باشند، طی اقدامات هماهنگ شدۀ حراست و نهادهای امنیتی، در سالن دانشگاه محبوس گردیده و امکان خروج از آنجا را نیافتند. بنا به گزارش شاهدان عینی، لباس شخصی های حامی دولت و گروه منصور ارضی، با گاز اشک آور و باتوم، به گروهی از دانشجویان متحصن حمله کرده و ضمن ضرب و شتم، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

طی بیست و چهار ساعت گذشته، ادعای رسانه های حامی حکومت مبنی بر "عضویت فعال ژاله در بسیج"، و "حامی دولت" بودن وی، با انتشار تصاویر و مستنداتی زیر سوال رفته بود و دانشجویان طی فراخوانی، خواستار حضور در مراسم فوق شده و تاکید داشتند نباید اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلانشان داد.


گزارش منابع خبری حاکی از آن است که از اولین ساعات بامداد چهارشنبه ۲۷ بهمن ٨٩، تعداد زیادی از اتوبوس های سپاه و نیروی انتظامی و بسیج، نظامیان لباس شخصی و نیروهای بسیجی را در اطراف چهارراه ولیعصر تهران پیاده کردند و این افراد به طور منظم و سازمان‌یافته در محوطه‌ی دانشگاه هنر و اطراف آن مستقر شدند.


بنا به شاهدان عینی، سردار علی فضلی(معاونت فرماندهی کل بسیج) و سردار همدانی (فرمانده سپاه تهران) امروز آزادانه در محوطه‌ دانشگاه هنر حضور یافته و به گفتگو با نیروهای خود و سازماندهی لباس شخصی ها پرداختند و همزمان بلندگوی این مراسم نیز، در اختیار سردار حسین الله کرم، از رهبران انصار حزب الله و ضاربین خیابانی مردم و دانشجویان در سالهای دهه هفتاد قرار گرفته بود.


سایت کلمه نوشته بود "حجم پوسترها و تراکت‌هایی که نیروهای شبه نظامی و بسیجی با مضمون‌های جهت‌دار و دروغین برای این برنامه تهیه کرده بود، به حدی زیاد بود که حدود ۵۰ هزار برگ تخمین زده می شد و بسیاری از بسته‌های این اقلام تبلیغاتی، باز نشده در کنار خیابان رها شده بود."


منابع خبری و شاهدان عینی همچنین گزارش دادند که برای جلوگیری از حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر در تشییع جنازه دانشجوی شهید این دانشگاه، نیروهای شبه نظامی و بسیج تعداد قابل توجهی از آنها را در سالن کاربردی دانشگاه محبوس کرده بودند و گروهی از بسیجیان نیز در برابر آنها صف کشیده و شعار می‌دادند و در تلاش برای تحریک دانشجویان و ایجاد درگیری بودند.


همچنین آمده است "تشییع جنازه‌ شهید ژاله، در نهایت با تدارکات و تمهیدات گسترده‌ی نهادهای نظامی و امنیتی، از چهارراه ولیعصر به سمت دانشگاه تهران برگزار شد. پیکر پاک این شهید در یک کامیون قرار گرفته بود و هرگونه تحرک سبزها در این مسیر نیز با برخوردهای تند و خشن لباس‌شخصی‌ها و نیروهای امنیتی روبه‌رو گردید."


سامانه خبری دانشجوی نیوز نیز گزارش داد "امروز از سویی از سمت خیابان ١۶ آذر تا چهارراه ولیعصر و از سویی دیگر از خیابان حافظ تا خیابان ولیعصر در کنار هر یک از خیابان ها و حتی کوچه ها ماموران نیروی انتظامی به همراه سربازان وظیفه در دسته های ٤-۵ نفر حضور داشتند. همچنین در اطراف دانشگاه هنر از چهار راه ولیعصر تا دانشگاه امیرکبیر دسته های ٢۰-٣۰ نفر نیروهای لباس شخصی با در دست داشتن پرچم و عکس هایی که در آن شهید صانع ژاله را در کنار سیدعلی خامنه ای قرار داده بودند، حضور پیدا کردند.

در مناطق حساس و نزدیک به دانشگاه هنر و دانشگاه امیرکبیر نیز نیروهای گارد ویژه مجهز به تمامی امکانات تلاش کردند تا مانع از هرگونه برپایی تجمع اعتراضی شوند. همچنین موتورسواران نیروی گارد ویژه در پیاده روهای خیابان ولیعصر و در میان جمعیت و برای کنترل شرایط حرکت می کردند. محوطه پارک دانشجو نیز از صبح امروز به طور کامل محاصره و در بسیاری از کوچه های اطراف دانشگاه های هنر و امیرکبیر، ماشین ها و اتوبوس های متعلق به نیروی انتظامی و بسیج پارک شده است.

در این میان از بلندگوهایی که توسط نیروهای حکومتی حمل می شدند، مرتبا شعارهایی بر علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی پخش شد. همچنین یکی از نیروهای سازماندهی شده در سخنرانی خود در صبح امروز در مقابل دانشگاه هنر از تمامی بسیجی هایی که از شهرهای دیگر برای شرکت در مراسم امروز به دانشگاه هنر آمده بودند، تشکر کرد.

بنابر گزارش یکی از حاضرین در صحنه دانشجونیوز ٢ تن از مردم غیروابسته به نیروهای حکومتی که مشغول فیلمبرداری از اوضاع بودند در حوالی ساعت ١۰ صبح امروز بازداشت شدند."


خبرگزاری امنیتی فارس که پیشتاز قلب واقعیت در ماجرای شهادت و هویت شهید ژاله و موارد مشابه بود، امروز نوشت: "چند تن از دختران منتسب به جریان فتنه نیز در حالی که موهای خود را سبزرنگ کرده بودند قصد اخلال در تشییع جنازه شهید ژاله را داشتند که با واکنش مردم و دانشجویان مواجه شده و محل تشییع را ترک کردند."


همزمان سامانه خبری تابناک، که این روزها همانند جوان و جهان و فارس، به قلب واقعیت ها می پردازد، پیرامون "حاشیه های تشییع جنازه" ادعا کرد "تعداد معدودی از هواداران جریان فتنه و خائن به آرمان های نظام و انقلاب، با دانشجویان شرکت کننده در تشییع جنازه شهید «صانع ژاله» درگیر شدند و از سوی دیگر دانشجویان شرکت کننده در این مراسم با شعار علیه موسوی و کروبی اغتشاشات روز دوشنبه را محکوم می‌کنند."

خبرگزاری رسمی دولت نیز نوشته است "مشایعت کنندگان شعار می دهند برادر بسیجی شهادتت مبارک و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، آمادگی خود را برای مبارزه با فتنه گران اعلام و خواهان برخورد قانونی با سران و تروریست های این باند شدند" .

گفتنی است این لباس شخصی ها، شامگاه دیروز (سه شنبه) نیز، با برگزاری آزادنۀ تجمعی غیر قانونی، به تهدید، هتاکی و توهین به مردم و جنبش سبز پرداختند.

به گزارش کلمه،  آخرین خبرهای رسیده از دانشگاه هنر حاکی از آن است که دانشجویان با ضرب و شتم از دانشگاه به بیرون رانده شده‌اند و به انجمن اسلامی هم اجازه‌ی برگزاری مراسم یادبود برای شهید ژاله، داده نشده است. 


به گزارش منابع خبری، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران، بدلیل شهادت صانع ژاله توسط نیروهای حکومتی در تجمعات جنبش، هفته آینده در این دانشگاه عزای عمومی اعلام کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر