فراخوان سازمانها و گروههای سیاسی، مدنی و دانشجویی برای شرکت در مراسم امروز، یکم اسفند

جرس: در آستانۀ اول اسفند و برگزاری مراسم یادبود و هفتم شهدای ٢۵ بهمن، دهها سازمان و تشکل سیاسی، مدنی و دانشجویی، با اعلام حمایت از فراخوان فعالان جنبش سبز برای برگزاری تظاهرات گسترده، از حضور فعال خود در مراسم اول اسفندماه (یکشنبه) خبر دادند.

به گزارش جرس، در پی سرکوب خونین و به شهادت رساندن و زخمی کردن گروهی از تظاهرات کنندگان جنبش سبز در مراسم ٢۵ بهمن، شورای هماهنگی راه سبز امید با صدور دومین اعلامیه خود که اواخر هفته گذشته صادر کرد، از عموم مردم ایران دعوت کرد تا روز یکشنبه اول اسفند ماه، در مراسم هفتمین روز شهادت صانع ژاله و محمد مختاری شرکت کرده و یاد آن عزیزان را گرامی دارند.
 
بدنبال آن گروهها، انجمنها و تشکلهای سیاسی و دانشجویی با صدور بیانیه هایی ضمن گرامیداشت یاد آن دو شهید، برای شرکت در تجمعات سراسری مراسم هفتم صانع ژاله و محمد مختاری، اعلام آمادگی کردند. 
 
حمایت تشکل های سیاسی، مدنی و مطبوعاتی از فرخوان اول اسفند
 در اولین موج حمایت ها از فراخوان فعالان جنبش سبز برای برگزاری مراسم بزرگداشت و هفتم شهدای ٢۵ بهمن، شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام حضور خود در این مراسم، از حامیان جنبش سبز و بویژه مردم کردستان خواستار حضور و مشارکت همگانی و جدی در تجمعات یکم اسفند ماه در سراسر کشور شد.
 
در ادامه حمایت ها از فراخوان یکم اسفندماه تشکل «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر» نیز در بیانیه ای آورده است "تظاهرات ٢۵ بهمن حماسه ای مانند تظاهرات عاشورای ٨٨ بود.جوانان دلیر و آزادیخواه ایران بار دیگر به حکومت اسلامی ثابت نمودند که با زندان،شکنجه و اعدام هرگز نمی توانند مانع فوران آتشفشان خشم مردم ایران شوند. این تظاهرات به خوبی نشان داد که جنبش هنوز زنده است و مردم همچنان بر خواسته های سیاسی خود تاکید می ورزند...ما یکم اسفند می آییم، برای باز پس گیری میهن، برای پس گرفتن خون هم میهنانمان، برای رهایی ایران از اشغال شبه نظامیان... ما در کنار مردم آزادیخواه ایران بخصوص مردم ستم دیده کردستان ایستاده ایم. در اعتراض به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو شهید سرافراز جنبش آزادیخواهی مردم ایران از هم میهنان می خواهیم در روز یکم اسفند با تجمع اعتراضی در میادین اصلی شهر و اعتصاب سراسری پاسخی قاطع به ضحاک بدهند."
 
همچنین شاخه جوانان جبهه مشارکت نیز، با صدور بیانیه ای به همین مناسبت و در جهت اعلام حمایت و حضور در مراسم اول اسفند آورده است "به عنوان بخشی از فرزندان جنبش سبز ایران از مردم آزاده و استوار و سبز ایران می خواهد که همه به هوش باشیم و اخبار مربوط به یاوران سبز اینک در بازداشت خانگی را پیگیری کنیم و در برابر هر گونه خطر و تهدید احتمالی با حضور هوشیارانه و آگاهانه خود در صحنه، ایستادگی کنیم و در تجمعات روز یکشنبه یکم اسفند که به گرامیداشت یاد دو شهید مظلوم جنبش سبز صانع ژاله و محمد مختاری برپا می شود ، حضور یابیم."
 
همزمان و در پی فراخوان فعالین جنبش جهت گرامیداشت یاد و نام شهدای ٢۵ بهمن در هفتمین روز شهادت آنها، رسانه های جنبش سبز نیز طی فراخوانی خواستار حضور همگانی در میادین و خیابان های اصلی شهرهای کشور شدند.
 
سامانه های خبری و سایتهای «ادوار»، «امروز»، «تحول سبز»، «تغییر»، «جرس»، «دانشجو نیوز»، «رسا (شبکه تلویزیونی)»، «سحام نیوز»، «میزان خبر»، «ندای سبز آزادی» و «نوروز»، در فراخوان خود آورده اند "اول اسفند (یکشنبه) در هفتمین روز پر کشیدن یاران سبزمان و در حمایت از دو یاور همیشگی جنبش سبز در خیابانها و میادین اصلی گرد هم می آییم تا بار دیگر عظمت حضورمان را در مقابل چشمان کور ظالمان فریاد زنیم."
 
در ادامه همین اعلام حمایت ها، تشکلی تحت عنوان «ائتلاف استقامت تا تغییر» نیز، با صدور بیانیه ای به همین مناسبت آورده است "...راهپیمایی یکم اسفند، علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدای روز ٢۵ بهمن و عزاداری مراسم هفتمین روز شهادت ایشان، نمایانگر استمرار حضور مردم در حمایت از رهبران جنبش و پایداری بر سر مطالبه حقوق مشروع و ایستادگی بر سر آرمانهای جنبش سبز است، لذا این ائتلاف از تمامی مردم مبارز، سازمانهای مردم نهاد سبز و تمامی گروههای فعال در راه سبز امید و جنبش سبز تقاضا دارد هدف اصلی تجمع را گرداگرد منزل مهندس موسوی قرار دهند و علاوه بر گرامیداشت یاد شهدای ٢۵ بهمن، آزادی مهندس موسوی و دکتر رهنورد و همچنین شیخ مهدی کروبی از حصر خانگی را هدف اصلی راهپیمایی و محور حضور خود قرار دهند."
 
در آستانه اول اسفند «کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله» در بیانه خود ضمن پشتیبانی از اعتراضات سراسری اول اسفند، از مردم کردستان درخواست کرده است تا روز یکشنبه را همزمان با شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای اخیر، به "روز اعتصاب سراسری" تبدیل کنند.
 
در همین زمینه، گروه «مادران صلح کردستان» نیز در همدردی با مادران و خانواده های شهدای ٢۵ بهمن، ازمردم ایران خواسته اند "در هفتم شهادت دوتن از جوانان رشید این مرز و بوم(صانع ژاله و محمد مختاری)، کار خود را تعطیل و فعالیت عادی روزانه خود را به حرمت تمامی شهدای راه آزادی متوقف نمایند ."
 
همزمان «حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران» نیز در بیانیه ای آورده است "حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران  هم‌زمانی روز جهانی زبان مادری و فرخوان اخیر را به فال نیک‌ می‌گیرد وضمن گرامی‌داشت این روز؛ در قالب جنبش سبز ایران همراهی خود را با دیگر هم‌وطنان و حرکت اعتراضی جنبش سبز در روز اول اسفند اعلام نموده و از مردم آذربایجان برای شرکت در اعتراضات سراسری اول اسفند دعوت به عمل می‏آورد. ما معتقدیم مسولیت تمامی تبعیض و ستم‌های کنونی علیه ملت ایران متوجه جمهوری‌اسلامی ایران می‌باشد و برای رهایی از چنگال استبداد نیازمند اتحاد ایرانیان در صفی واحد و تداوم مبارزه هستیم.‏" 
 
 
انجمن فعالان سبز قم نیز در بیانیۀ حمایتی خود آورده است "...همانطور که در روز ٢۵ بهمن با حضور خود بیانگر حمایت از مردم مصر و تونس بودیم و با بی حرمتی هایی که به شان انسانیت در حق ما شد و منجر به از دست دادن دو تن از یاوران جوان سبز و دستگیری عده ای کثیری از مردم شد . باری دیگر با حضور خود در یکم اسفند حمایت بی شائبه ی خود را اعلام میداریم و به پاس گرامیداشت خون شهدای ٢۵ بهمن و حمایت از رهبران سبزمان میرحسین موسوی ، کروبی و خاتمی، با حضور مسالمت آمیز خود در یکم اسفند انزجار خود را نسبت به اقدامات انجام شده و اتفاقات افتاده اعلام می کنیم و مردم سراسر ایران را به همراهی در این روز دعوت می نماییم."
 
حمایت های دانشجویی از فراخوان یکم اسفند
در اعلام حمایت های دانشجویی از بزرگداشت شهدای ٢۵ بهمن، تشکل پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی (پرسا) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از تجمع روز یکشنبه اعلام کرده است: "چنانکه موسوی و کروبی در هنگامۀ سخت ترین فشارها و سرکوب ها بر پیمان خود در دفاع از حقوق مردم در کنار مردم ایستادند، در صورت ادامه تعرض و اقدام‌های نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد و صدای رسای هموطنان مبارز و شجاع خود در عرصه جهانی خواهیم بود."
 
 دفتر تحکیم وحدت نیز در بیانیه ای ضمن اشاره به اعمال وقیحانه حاکمیت در قبال کشتن دانشجویان و خیمه شب بازی تشییع جنازه ها خاطرنشان کرده است: "قاتلان می گویند که یاور ماست، جاسوسان رفیق خود می خوانندش و کافرانش به کیش خویش. به زشت مردمانی گرفتار آمده ایم که تاریخ نظیرشان را در سفاکی و دغلکاری به خود ندیده است. لیک ما را سر باز ایستادن نیست. راهی را که صانع و محمد رفته اند ادامه خواهیم داد و خون شان را پاس خواهیم داشت. آن ها که آخرین آرزویشان این بود که "ایستاده بمیرند، چرا که از نشسته زیستن در ذلت خسته بودند". دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه همچنین ضمن یک هفته عزای عمومی دانشگاه های کشور بازداشت های گسترده دانشجویان در روزهای اخیر را محکوم کرده و نسبت به کوچک ترین تعرضی به مهدی کروبی و میرحسین موسوی، هشدار داده است.
 
در اولین موج حمایت تشکل های دانشجویی از فراخوان اول اسفند، چهارده واحد از دانشگاه آزاد سراسر کشور، با صدور بیانیه ای از این مراسم مردمی حمایت کرده و خاطرنشان ساخته اند "به خیابان ها خواهیم آمد و از همه مردم غیور و شجاع و جوانان و دانشجویان عزیز هم می خواهیم تا به منظور پاس داشت خون شهدای راه آزادی و به خصوص دو شهید سبز و سر افراز صانع ژاله و محمد مختاری، با حضور خود در خیابان ها در تاریخ اول اسفند در ساعت سه بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند و بر جان فرعونیان لرزه افکنند."
این بیانیه را دانشجویان دانشگاه آزاد واحدهای تهران مرکز، تهران جنوب، مشهد، قزوین، تهران شرق، کرج، علوم تحقیقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب و دزفول امضا کرده بودند.
 
در آستانۀ اول اسفند و مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهدای خیزش ٢۵ بهمن ، «اتحادیه دانشجویان سبز» دانشگاههای تهران نیز، از حضور فعال خود در مسیر راهپیمایی خیابان ولی عصر برای روز یکشنبه (اول اسفندماه) خبر داد . اتحادیه دانشجویان سبز دانشگاه های تهران، متشکل از دانشگاه های امیرکبیر، تهران، علامه، علم و صنعت، بهشتی، خواجه نصیر ،آزاد تهران جنوب، تهران شرق، علوم و تحقیقات، تهران مرکز است.

همچنین دانشجویان سبز اصلاح طلب دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بیانیه ای خاطرنشان کردند که همگام با مردم و دانشجویان سراسر کشور، یکشنبه اول اسفند ماه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.
 
 تشکل «دانشجویان آزادیخواه شیراز» نیز، همزمان با تشکل های دانشجویی و سیاسی حامی جنبش سبز، طی بیانیه ای ضمن اعلام حضور خود، از عموم مردم و دانشجویان خواستار پیوستن به این اقدام ملی شدند و خاطرنشان کردند "با شرکت در راهپیمایی اول اسفند ضمن بزرگداشت هفتمین یادروز شهادت دو لاله پرپر شده مان و در حمایت از میر و شیخ سبز که این روزها در بند جهالت قدرت پرستان اسیرند، بار دیگر استقلال، آزادی، کرامت انسانی را فریاد خواهیم زد."
 
همزمان و در ادامۀ اعلام حمایت و حضور تشکل های مختلف دانشجویی، دانشجویان سبز دانشگاه اشرفی اصفهانی نیز طی بیانیه ای گفته اند : "... در چنین شرایط خطیری، استمرار و تکرار حضور خیابانی ما بزرگترین و موثرترین راه دفاع از آزادی، خود ، جنبش سبز و رهبران فداکار آن است. حضوری که اگرچه بی خطر نخواهد بود، اما همچنان نباید در کمال بی خطری برای سرکوبگران ملت باقی بماند. فردا خشم ملت در برابر سرکوب دولت قرار خواهد گرفت و بی تردید در برابر سرکوب هر دفاعی مشروع و هر فریادی بر حق است..."

همچنین دانشجويان دانشگاه آزاد واحد اراك ( واحد های قائم مقام فراهانی و اميركبير ) و هم چنين دانشگاه صنعتی اراك ( علم و صنعت سابق)  نیز،  با  صدور  بیانیه ای  تاکید کردند "... آمادگی خود را جهت شركت در تظاهرات فردا ، يكشنبه اول اسفند اعلام می داریم. به همين منظور تجمعات اعتراضی دانشجويان اين دو دانشگاه مقابل درب ورودی دانشگاه آزاد واحد قائم مقام فراهانی ( قنات ناصری ) راس ساعت ده صبح آغاز خواهد شد و دانشجويان به سمت ميدان اصلی شهر ( ميدان  شهدا - باغ ملی ) حركت خواهند كرد ... وعده ما يكشنبه اول راس ساعت ده صبح ، مقابل درب ورودی دانشگاه آزاد واحد قائم مقام فراهانی( قنات ناصری )"

0 comments:

ارسال یک نظر