ازهمه ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده می کنیم

پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی 

پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از تجمع روز یکشنبه در بزرگداشت شهیدان ژاله و مختاری اعلام کرده است: چنانکه موسوی و کروبی در هنگامۀ سخت ترین فشارها و سرکوب ها بر پیمان خود در دفاع از حقوق مردم در کنار مردم ایستادند، در صورت ادامه تعرض و اقدام‌های نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد و صدای رسای هموطنان مبارز و شجاع خود در عرصه جهانی خواهیم بود


متن کامل این بیانیه که دراختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:  

مردم ایران بیست‌ و پنجم بهمن‌ ماه هزار و سیصد و هشتاد و نه را در تاریخ جاودانه ساختند. ماه‌ها سرکوب خونین، بازداشت و زندان، شکنجه و تجاوز، ترور و اعدام، هیچ یک خللی در اراده معطوف به آزادی ملت ایران وارد نساخت. شهرهای این مرز و بوم حماسه‌های بزرگی همچون حضور میلیونی بیست و پنج خرداد هشتاد و هشت را در خاطر دارند. اما عظمت بیست‌ و پنج بهمن در حضور سهمگین مردم علی‌رغم آگاهی از سبعیت کم‌نظیر گوش‌به‌فرمانان «فرماند‌ه‌کل‌قوا» بود. احسنت بر ملتی که جوانانی همچون صانع ژاله و محمد مختاری دارد. جوانانی که کرامت و آزادی را قدر می‌نهند، ذلت نمی‌پذیرند و در روز عشاق با عشق به زندگی، ایستاده می‌میرند. 

 

سرکوب خونین اعتراض مسالمت‌آمیز مردم با «خس‌وخاشاک» خواندن ایشان توسط رئیس‌جمهور خودخوانده دولت برآمده از کودتا آغاز شد، تا به گمان رهبری که مردم را «میکروب» خطاب می‌کند، نظام را «واکسینه‌» کند. اعدام‌ بی‌گناهان توسط ویرانه‌ قضای منصوب رهبری چنان شدت یافت که ایران رکوردار جهانی بیشترین تعداد اعدام‌ها در ماه‌های اخیر گشت. امروز نقش مستقیم رهبری در ماجراجویی‌های بین‌المللی، مداخلات ارگان‌های نظامی و امنیتی در امور اقتصادی و تخطیات مداوم دولت از قانون در اداره امور جاری کشور با پشت‌گرمی به «حکم‌ حکومتی» برای ایرانیان بیش ‌از پیش عیان گشته‌ است. از این روست که روشن‌ترین خواسته مردم معترض، که در پاسخ به فراخوان همراهان استوار جنبش سبز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و در همراهی با حرکت مردم تونس و مصر در اعتراض به فرعون‌های خود‌خداخوانده به خیابان‌ها آمده بودند، چیزی نبود جز پایان بیست‌ودو سال حکومت فردی که هر روز بر تفرعنش می‌افزاید. پیام غیرقابل انکار بیست‌وپنجم بهمن که ارکان استبداد فردی را به لرزه درآورد، پایان حکومت سیدعلی خامنه‌ای است.

 

سرآسیمگی عمله ظلم از این پیام روشن، وقاحت واکنش‌شان را به سفاهت آلود. پروژه شهیددزدی کلید خورد. ابتدا برای هموطن کردی که به گواهی تمام دوستانش در اکثر اعتراضات مردمی سال هشتاد و هشت شرکت داشته و برای رساندن صدای اعتراض مردم فعالیت هنری می‌کرده است، کارت عضویت در «بسیج» صادر می‌شود. آنگاه که عکس‌های دیدار این دانشجوی شهید با مرحوم منتظری در اختیار مردم قرار می‌گیرد، «نماینده ولی‌فقیه» در روزنامه کیهان تهمت خبرچینی به این شهید مظلوم می‌زند. وقتی برادر این شهید مظلوم کذب ادعای دروغگویان را برملا می‌سازد، وی دستگیر شده و مصاحبه ساختگی‌اش از صداوسیمای دروغ پخش می‌شود. سفاهت عمله استبداد در این‌جاست که گمان می‌کنند صدای صدها هم‌دانشگاهی صانع ‌ژاله که اعتراض‌شان به این وقاحت با سرکوب وحشیانه روبرو گشت، به جهانیان نخواهد رسید، و تصویر پدر داغدار محمد مختاری که حتی جنازه فرزند شهیدش را نیز از او دزدیده‌اند از ذهن ایرانیان پاک خواهد شد.

 

مستبدان بدانند که ملت چشم به راه آزادی بی‌قیدوشرط و سریع هزاران هم‌وطنی است که در روز بیست‌وپنجم بهمن و اعتراضات پیشین مردمی زندانی گشته‌اند. دوران تجاوز و کهریزک به سر آمده و هرگونه بدرفتاری با این عزیزان این‌بار با واکنش متفاوتی روبرو خواهد گشت. حبس خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، و ایجاد محدودیت برای مهدی کروبی و سایر همراهان جنبش سبز تنها بر سرگیجه‌های امنیتی دستگاه استبداد خواهد افزود و تاثیری بر آگاهی مردم ایران نسبت به اراده جمعی‌اش برای احقاق حق حاکمیت ملی و خلاصی از استبداد فردی نخواهد داشت. نیروهای امنیتی و نظامی نیز بدانند، که بار مسئولیت جنایات مرتکب‌شده بر عهده «فرمانده‌کل‌قوا»ست و بهتر است پیش از آن‌که فرصت بازگشت به مردم را از دست دهند، ننگ آلوده شدن به خون بی‌گناهان را برای خود نخرند. پاسداری از منافع ملی ایران مهمترین وظیفه این نیروهاست و کرامت و مقبولیت ملی ایشان نباید برای دفاع از مستبدان جنایت‌پیشه هدر برود.

 

جنبش سبز مردم ایران زنده است و برای دستیابی به زندگی باکرامت، که جز با رعایت حقوق بنیادین و احترام به تکثر اعتقادی و تنوع سبک‌های‌زندگی تمامی ایرانیان میسر نمی‌شود، با استبداد فردی مبارزه می‌کند. مردم ایران به گرامیداشت هفتم شهدای بیست‌ و پنجم بهمن، در شامگاه‌ اول اسفند غریو الله‌اکبر و ننگ بر دیکتاتور سر خواهند داد و در روز اول اسفند بار دیگر حضورشان را ثابت خواهند کرد. عمله ظلم بدانند که حتی اگر با سرکوب پیش‌گیرانه در این روز فرصت حضور را از مردم بربایند، تغییری در پیام روشن بیست ‌و پنج بهمن برای پایان ‌یافتن حکومت فردی بیست‌ و دو ساله فرعون ایران نخواهد داشت.

 



 ما  به عنوان جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان  خارج از کشور  اعلام می داریم همچنانکه موسوی و کروبی در هنگامۀ سخت ترین فشارها و سرکوب ها بر پیمان خود در  دفاع از حقوق مردم  در کنار مردم ایستادند، در صورت ادامه تعرض و اقدام‌های نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد و صدای رسای هموطنان مبارز و شجاع خود در عرصه جهانی خواهیم بود . روز و فرصت دیگری در پیش خواهد بود و آنان که اراده مردم را «فتنه» می‌نامند دیگر روی آسایش نخواهند دید. چرا که در این جنگ اراده‌ها اراده جمعی مردم نهایتا بر اراده مستبدان پیروز خواهد گشت. افسوس که همان گونه که میرحسین موسوی گوشزد کرد ''فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است.''

0 comments:

ارسال یک نظر