علیخانی: مخالفت با مصوبات مجمع مخالفت با قانون اساسي است

جرس: در پی حمله به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت از سوی محمود احمدب نژاد یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مخالفت با مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام را مخالفت با قانون اساسی عنوان كرد.


به گزارش ایلنا، قدرت الله علیخانی درباره اعتراض اخیر رییس جمهور به ارجاع مصوبات اختلافی مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهاركرد:دولت تا به امروز با هر موضوعی كه بر خلاف نظر خود بوده است مخالفت كرده است.


وی ادامه داد: دولت بارها بر خلاف قانون اساسی عمل كرده است و در شرایط فعلی نیز طبیعی است كه با ارجاع مصوبات به مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت كند.


این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید بر اینكه مجمع تشخیص مصلحت نظام یك نهاد قانونی است، ادامه داد:اعضای این مجمع ابتدا با حكم امام انتخاب شده‌اند و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری اعضای این مجمع را مشخص می‌كنند.


علیخانی یادآور شد:مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبری مشورت می‌كند و مصوبات این مجمع با تایید رهبری ابلاغ خواهند شد.


این عضو فراكسیون خط امام معتقد است كه مخالفت با مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت صریح با قانون اساسی است.


گفتنی است به علت عدم اتمام بررسی موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان درباره برنامه پنجم در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نشست اخیر خبری دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برگزار نشد و قرار شد كه مجمع، نشست فوق العاده ای در روز شنبه هفته آینده، برگزار كند.


رئیس دولت نیز طی هفته اخیر حملاتی را به جایگاه مجمع داشته و گفته بود "فكر می‌كنم مجمع تشخیص جایی نیست كه بخواهد دائما قانون اساسی را تغییر دهد چراكه در چنین این صورت نیاز به قانون اساسی نخواهیم داشت."

0 comments:

ارسال یک نظر