قربانیان حذف یارانه ها

تحلیل روز در شماره ٢۶ قلم سبز
جرس: بیست و ششمین شماره از روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، چهارشنبه ٢٢ دی ماه ٨٩، با عنوان "قربانیان حذف یارانه ها"، منتشر شد و روی خروجی و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.  

آن گونه که در وبگاه این روزنامه آمده، در سرمقاله امروز قلم سبز، ضمن اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها و تبعات آن، خاطرنشان شده است "مقامات دولتی از روز اول اجرای طرح، نتوانستند خوشحالی خود را درباره عدم وقوع اعتراض جدی نسبت به اجرای آن پنهان نکنند. آنان در موارد مکرر و روز به روز، شادمانی زاید الوصفشان را از اینکه گروههای کم درامد و جمعیت هایی که با اجرای طرح، زندگی سخت تری در انتظارشان است، سکوت کرده و صبورانه منتظرند تا صحت و سقم آنچه مقامات دولتی مدعی آن هستند را با چشمان خود ببینند و در زندگی خود لمس کنند، اظهار کردند..."

 

همچنین آمده است "نتایج حاصله از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، چشم انداز نگران کننده ای از زندگی در آینده نزدیک و پیشِ روی فقرای ایران می گشاید و دولت با خوش خیالی تمام و حتی بی خیالی، به امید آن نشسته تا دستی از آسمان همه این نتایج زشت و پلید را کنار زند. دولت حتی سکوت آنها را علامت رضا گرفته و تصور می کند آنها ادعاهای بی بنیاد رییس دولت، دایر بر زندگی بهتر پس از اجرای طرح را باور کرده اند..."

 

در ستون دیگر شماره امروز قلم سبز، بخش چهارم از سلسله مباحث "دموکراتیزاسیون، هم استراتژی و هم تاکتیک"، با عنوان "رویکردهای نظری دموکراسی خواهی" منتشر شده است.

 

در م ستون های دیگر روزنامه تک برگیِ قلم سبزِ ٢٢ دی ماه، همزمان با مهمترین اخبار کارگری و معیشتی، اظهارات اخیر هاشمی و مصاحبۀ میرحسین موسوی با کلمه مورد مرور و بازخوانی قرار گرفته است.

 

روزنامه قلم سبز، از شانزدهم آذر ماه ۸۹، جهت آگاهی رسانی افزون تر به شهروندان، انتشار خود را آغاز کرده و از شنبه تا چهارشنبۀ هر هفته (به جز روزهای تعطیل) منتشر و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

0 comments:

ارسال یک نظر