در پی برکناری اعضای هیئت مدیره؛ جنگ قدرت در هيئت مديره سايپا بالا گرفت

پس از اعلام اسامی اعضای جدید هیئت مدیره شرکت سایپا و تغییر رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که مالک حدود ۱۸ درصد سهام سایپاست، برکناری خودش و افراد دیگری نظیر مهرداد بذرپاش را از هیئت مدیره سایپا غیرقانونی دانست و گفت: اعضای هیئت مدیره قبلی سایپا همچنان مسئول اداره این شرکت می باشند.با این حال سایت اطلاع رسانی سایپا اعلام کرد: اعضای هیئت مدیره جدید قانونی هستند و به کار خود ادامه خواهند داد.


ایدرو: اعضای هیات مدیره قبلی سایپا همچنان مسوول اداره شرکت هستند
در همین ارتباط در پی اعلام اخیر اسامی اعضای هیات مدیره سایپا از سوی این شرکت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اطلاعیه‌ای خطاب به سهامداران سایپا صادر کرد.


به گزارش ایسنا، در اطلاعیه ایدرو آمده است: در پی اعتراض اعضای هیات مدیره شرکت سایپا نسبت به ثبت صورتجلسه‌ای توسط برخی از اعضای هیات مدیره در خصوص تغییر اعضا و نیز تغییر سمت اعضای هیات مدیره سایپا در اداره ثبت شرکت‌ها، لازم است به اطلاع سهامداران و ذینفعان رسانده شود که با توجه به ایرادات قانونی وارد بر این صورتجلسه، دستور منع انتشار و اجرای این صورتجلسه از سوی مقام قضایی صادر شده است. بدین ترتیب اعضای هیات مدیره قبلی شامل آقایان مجید هدایت، علی ملک، احمد وحید دستجردی، نعمت‌الله پوستین‌دوز و مهرداد بذرپاش طبق ماده 136 قانون تجارت تا اطلاع ثانوی اعضای هیات مدیره قانونی شرکت هستند. به گزارش ایسنا، چند روز پیش سایت خبری (سایپانیوز) اعلام کرده بود که بر اساس آگهی سازمان ثبت اسناد کشور به شماره ثبت 11331، جمشید ایمانی به عنوان رییس جدید هیات مدیره و روح‌الله صمدی مله به عنوان نایب رییس هیات مدیره این شرکت به ترتیب جایگزین احمد وحید دستجردی و مهرداد بذرپاش شدند و بر همین اساس نعمت‌الله پوستین دوز به عنوان عضو موظف هیات مدیره و مدیر عامل در سمت خود ابقا شد.


طبق اعلام این سایت خبری، این تغییرات پس از تغییر در ترکیب سهامداران شرکت سایپا توسط کنسرسیوم گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا اتفاق افتاده است.


سایت اطلاع رسانی سایپا:اعضای هیات مدیره قانونی سایپا به کار خود ادامه خواهند داد
شرکت سایپا اعلام کرد:درج هرگونه خبری مغایر با آگهی ثبت شرکت ها در خصوص ترکیب هیات مدیره جدید سایپا خلاف قانون و مقررات است .به گزارش فارس به نقل از سایپانیوز طبق آگهی تغییرات منتشر شده به شماره 27755 ت 32 مورخ 16/9/89 اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، اعضای جدید هیات مدیره سایپا آقایان جمشید ایمانی و روح ا... صمدی مله معرفی شدند. بر این اساس تا زمانی که آگهی جدیدی مبنی بر تغییرات اعضای هیات مدیره منتشر نشده، اعضای فوق الذکر به فعالیت قانونی خود ادامه خواهند داد. لذا انتشار هرگونه اخباری که منطبق با آگهی تغییرات اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری نباشد، غیر قانونی و خلاف مقررات است.

0 comments:

ارسال یک نظر