کوهیار گودرزی، دانشجوی ستاره دار و فعال حقوق بشری آزاد شد

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، کوهیار گودرزی، دانشجوی ستاره دار و فعال حقوق بشر، امروز سه شنبه ٢٣ آذر ماه ٨٩، بعد از یکسال حبس، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.


گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، ٢٩ آذر ٨٨، در حالیکه با گروهی از فعالان دیگر برای شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری عازم قم بود بازداشت شد.


وی یک بار در زندان به علت "رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف پرونده اش، "رسیدگی به وضعیت مجید توکلی"، خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند ٣۵٠" و "دستیابی به حق ملاقات و تماس تلفنی" دست به اعتصاب غذا زده بود.


کوهیار گودرزی در بهمن ماه همان سال با سر شکسته و پانسمان شده در زندان دیده شد اما از علت آسیب به وی اطلاعی منتشر نشد.


دادگاه این فعال حقوق بشر، ۱۲ خرداد در شعبه ۲۶ به قضاوت پیرعباسی برگزار شد و از سوی این شعبه به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.


گفتنی است کوهیار گودرزی چندی پیش برنده‌ جایزه باشگاه ملی مطبوعات آمریکا شد، که پروین مخترع مادر این وبلاگ نویس، در پیامی که هنگام اعطای جایزه آزادی باشگاه ملی مطبوعات آمریکا به فرزندش خوانده شد گفته بود که اهدای جایزه جان ابوشون مایه افتخار برای او و دلگرمی برای مادران زندانیان سیاسی است.
مادر کوهیار گودرزی، جایزه را به "پیشگاه ملت سبز و بزرگ ایران، مادران آرژانتینی، مادران فلسطینی، مادران صبور ایرانی، به ویژه مادر ندا آقا سلطان، مادر سهراب اعرابی، مادر محسن روح الامینی، مادر کیانوش آسا، و مادران همهء زندانیان سیاسی در بند اما آزاده ایران" تقدیم کرده بود.


کوهیار گودرزی، دانشجوی محروم از تحصیلِ دانشگاه صنعتی شریف، در رشتۀ هوا- فضا می باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر