برگزاری مراسم باشکوه یکمین سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله منتظری در قهدریجان

در حالیکه فشارهای امنیتی جهت لغو مراسم یکمین سالگرد مرحوم آیت الله العظمی منتظری، برگزاری سالگرد آن مرحوم بر سر مزار وی را غیرممکن ساخته بود، با این حال مراســم سالگرد درگذشت ایشان، همزمان با نجف آباد، در شهر قهدریجان ار توابع اصفهان نیز برگزار شد.


به گزارش مناابع خبری جرس، برگزاری مراسم سالگرد آیت الله منتظری در شهر قهدریجان از توابع اصفهان به مناسبت سالگرد رحلت آیت الله منتظری، روز پنج شنبه ١٩ آذر در سالن گلستان شهدا شهر قهدریجان مراسم باشکوه و حضور گسترده مردمی برگزار شد.


این گزارش خاطرنشان کرد از آنجا که این مراسم با اعلام قبلی در مسجد شهید بهشتی بود، جمعیت زیادی از اهالی این شهر در این مراسم شرکت کردند و با خواندن قران، فاتحه و سخنرانی حجت الاسلام جعفر زاده از آن مرجع مظلوم تجلیل شد.


همچنین بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد شهید بهشتی نیز برنامه خواندن قران انجام شد و پس از ان چند مقاله توسط چند تن از خواهران عضو کانون مسجد در مورد شخصیت علمی ، سیاسی و مبارزاتی مرحوم آیت الله منتظری خوانده شد. این مراسم با سخنرانی استاد محمدی از شاگردان فقیه عالیقدر پایان یافت.


گفتنی است مراسم سالگرد درگذشت آن مرحوم، روز پنجشنبه در نجف آباد نیز با شکوه زیادی برگزار شده بود.

 

منابع خبری جرس روز پنجشنبه گزارش داده بودند که نمایندگانی از آیات عظام وحید خراسانی، صانعی و موسوی اردبیلی، همچنین جمع زیادی از دانشجویان از دانشگاه های سراسر کشور و نجف آباد نیز، در مراسم نجف آباد حضور داشتند .

 

همچنین گزارش رسید که  روز پنج شنبه آیت الله صافی گلپایگانی نیز جهت قرائت فاتحه در حرم حضرت معصومه و برسر مرقد مرحوم آیت الله منتظری  حضور یافت.

 

 این درحالی بود که  مامورین انتصابیِ حرم حضرت معصومه و همچنین مامورین وزارت اطلاعات و سپاه، روز پنجشنبه حتی اجازه حضور خانواده مرحوم آیت الله العظمی منتظری بر سر آرامگاه ایشان در محوطه حرم را ندادند .

0 comments:

ارسال یک نظر