گرامیداشت تولد محمد نوری زاد همزمان با آغاز اعتصاب غذای وی

خبرشروع به اعتصاب غذای دوباره نوری زاد بدلیل برخوردهای نامناسب قاضی مصادف با سالروز تولد این زندانی سیاسی سبز شده است و به همین مناسبت جمعی از خانواده زندانیان و همراهان جنبش سبز عازم دیدار با خانواده این زندانی سیاسی شدند تا با گرامی داشت سالروز تولدش صبر و استقامت او و خانواده اش را گرامی و پاس دارند و همراهی خود را دراین مصائب با آنها اعلام دارند . 

گزارش زیر تقریری از این دیدار به قلم یکی از حاضران است که برای انتشار دراختیار نوروز قرار گرفته است :

نوزدهم آذرماه زادروز آزاده دربند محمد نوری زاد است. اما امسال این مناسب فرخنده با آغازین روزهای محرم الحرام مصادف شده است و دوست داران ایشان به احترام این ماه عزیز و به حرمت خون شهدای عاشورا قصد داشتند روز دیگری را برای تبریک به خانواده مقاوم و استوار او برگزینند اما وقتی خبر اعتصاب غذای ایشان براثر سخت گیری ها وفشار فراوان بر روی وی و دیگر زندانیان سیاسی از روز شنبه، منتشر شد، دیگر تاب درنگ نبود و جمعی از دوستان و خانواده های زندانیان سیاسی با حضور درکنار خانواده محترم نوری زاد، با تبریک میلادش هم بستگی خود را با ایشان اعلام داشتند. در این دیدار همسر و فرزندان نوری زاد که از هم اکنون به دلیل عزم راسخ او برای اعتصاب غذای خشک به شدت نگران حال او هستند، به بیان خاطرات خود در دوران های سخت زندگی شان پراختند و از اظهارات و رفتارهای زشت قاضی مقیسه (موسوم به قاضی مؤدب) که او را مزدور اجنبی خوانده بود اظهار تعجب و تأسف کردند. همسر نوری زاد با قرائت نامه ای که ایشان برای او نوشته و حاوی اشاراتی به سابقه درخشان او و خاطراتی از گذشته است، قرارهایی که نبود و اینک برآمدگان از کودتا بر آن اصرار می ورزند، یادآوری کرد. حاضرین در این مجلس ضمن تقدیر از پایداری نوری زاد بر اعتقاداتش و نقد مشفقانه او از شیوه های غلط، مقاومت و همراهی همسر و فرزندانش را نیز ستودند. همسر نوری زاد هم چنین در اقدامی روشنگرانه و زینب گونه با حضوردر یکی از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و قرائت این نامه عزاداران حسینی را دعوت به تأمل در مرام و مسلک همسرش نمود تا ببینند مزدوران واقعی اجنبی چه کسانی هستند!

لازم به ذکر است امروز فخرالسادات محتشمی پور همسر هم سلولی محمد نوری زاد، مصطفی تاجزاده که به دلیل شکایت از کودتاگران چهارماه است که در قرنطینه اوین به سر می برد و اخیرا نیز مانند نوری زاد مموع الملاقات شده است، در عریضه سی ام به دادستان نوشته بود:

مرد بزرگی که هم سلولی مصطفای من است گذراندن چهار ماه قرنطینه را برای همسرم آسان کرده لابد با بازکاوی حکایت های بشاگردی و بازخوانی روایت های فتحش. خدای را سپاس که چنین مصاحب حرّ مسلکی برای برگزیده ای دیگر از خیل بندگان خوبش اختیار کرد. و خدا را سپاس که آرامش را در هر همه حال و همه وجه به این دو عطا نمود که بتوانند در همان حصر و بند نیز خوب بیندیشند وبخوانند و بنگارند و زبان حقیقت گویشان را با وارستگی تمام در راه پروردگار بی نیاز بی انبازشان به کار برند. شنیده ام قاضی مؤدب دادگاه های فرمایشی ایشان را خوب نواخته اند! شنیده ام ایشان را به القاب نیکو خوانده اند و شنیده ام که یاردربند همسرم بنای اعتصاب غذا دارد به اعتراض همه مظالمی که بر او رفته و نیز تاجزاده شاکی از آقای جنتی و شاکی از کودتاگران نیز که مظلومانه در چنگال بی عدالتی بندگان عاصی خدا گرفتار است تا رفع ممنوعیت ملاقات و رسیدگی به وضعیت نا به هنجار و اعمال فراقانونی در زندان روزه دار باقی خواهد ماند. روزه داری هرچند طولانی که شود به ضعف بنیه آن هم در سن و سال همسر بیمار من منجر خواهد شد اما صافی دل و صیقل روح را به بار می آورد و اعتراض مستتر در آن به ظلم جاری را ما پیام رسان خواهیم بود. اما اعتصاب غذا آخرین راه در برابر زندانیان مظلومی است که صدایشان شنیده نمی شود و استمرار ظلم در حقشان جانشان را به مخاطره می اندازد. حالا که قرار است در این ماه حسینی بازداشت های فله ای ادامه یابد و همه زندان ها پر شود از شاگردان مکتب آزادگی حسین (ع) لااقل هم به حرمت خون پاک سید شباب اهل جنت کمی دست از تعدی بیشتر به اسرا بردارید و جانشان را به مخاطره نیندازید. این جان ها عزیزند به حرمت این ماه و شهید و شهدای این ماه از ظلم افزون دست بردارید و ما و عزیزانمان را به خود واگذارید و بیش از این کارنامه اعمال خود را سیاه و سیاه تر نکنید که آه مظلوم به خواست خدا بدفرجامی برای ستمکاران تقدیر خواهد کرد.


محمد نوری‌زاد متولد ۱۹ آذر ۱۳۳۱،  کارگردان ، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی است.

وی دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) است . او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۹ با پیوستن به گروه فیلم‌سازی جهاد سازندگی و برنامه روایت فتح مرتضی آوینی آغاز کرد.
نوری زاد از نویسندگان سابق روزنامه کیهان و تا پیش از سال ۱۳۸۸ از حامیان رهبری جمهوری اسلامی و مخالف سرسخت جریان اصلاح‌طلبی بود اما در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ به  به دلیل نامه‌های سرگشادهٔ انتقادی خطاب به آقای خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دستگیر شد.

محمد نوری زاد که بدلیل نوشتن نامه های انتقادی به آقای خامنه ای و مسئولان نظام، به اتهام تبلیغ و توهین علیه نظام، به سه سال ونیم زندان و تحمل پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است، هم اکنون در زندان اوین در شرایط بسیار بدی بسر می برد و از ابتدایی ترین حقوق یک زندانی محروم می باشد. وی هم اکنون از عفونت شدید لثه و دندان و بیماری آرتوروز رنج می برد که علی رغم پیگیری های خانواده ایشان برای گرفتن مرخصی جهت مداوا، تاکنون پاسخی به درخواست آنها داده نشده است. 

شانزده آذر در دادگاه سه دقیقه ای نوری زاد، قاضی مقیسه به وی توهین کرد و این زندانی آزاده از امروز اعتصاب غذای خود را شروع می کند.

0 comments:

ارسال یک نظر