جـرس: رئیس انجمن علمی مددكاران ایران و عضو شورای بررسی آسیبهای اجتماعی با اعلام اینكه سالیانه ٢۵ درصد از دانشآموزان کشور ترك تحصیل میكنند، اظهار داشت: چالشهای موجود در آموزش و پرورش و ناتوانی برخی از معلمان در مدارس از علتهای اصلی جدایی دانشآموزان از مدارس است.
به گزارش ایلنا، مصطفی اقلیما با اشاره به جدیدترین یافتههای پژوهشی از وضعیت دانشآموزان در مدارس، گفت: درحال حاضر مشكلات و خلاءهای موجود در وزارت آموزش و پرورش ناتوانی تعداد زیادی از معلمان و درگیریهای اقتصادی و معشیتی آنها، به روز نبودن كتابهای درسی و آموزشها در مدارس و مشكلات و آسیبهایی كه در حال حاضر مواجه آموزش و پرورش است و اقدامی برای حل این مسائل صورت نمیگیرد، برای نظام تعلیم و تربیت كشور گران تمام میشود.
وی با ابراز نگرانی از تعداد زیاد ترك تحصیل و جدایی دانشآموزان از محیطهای آموزشی و مدارس، افزود: دانشآموزان در طول روز میانگین بین ٧ تا ٨ ساعت در مدارس هستند و بیشترین وقت مفید خود را در مدارس میگذارند، در حال حاضر براساس جدیدترین یافتههای پژوهشی در مدارس بیش از ٢۵درصد از دانشآموزان سالیانه از مدارس ترك تحصیل میكند، كه این آمار بسیار نگران كننده است و معلوم نیست سرنوشت این دانشآموزان كه چندین برابر بیش از دیگران در معرض تهدیدهای اجتماعی هستند، چه میشود.
این مددكار اجتماعی با تاكید بر اینكه در حال حاضر راههای پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش بسته است، خاطرنشان كرد: پژوهشگران اجتماعی و تربیتی و روانشناسان در اكثر كشورهای دنیا جز بازوان علمی و وزارتخانههای آموزشی هستند، اما متاسفانه این مسئله و میزان كمكی كه همه ساله میتوان از طریق این قشر به آموزش و پرورش تزریق شود، بسیار كم و تامل برانگیز است.
0 comments:
ارسال یک نظر