از نمونه های بارز آزادی مطبوعات در ایران: نشرياتی كه به انتشار بيانيه و عكس موسوی و کروبی می‌پردازند، لغو امتیاز می‌شوند!!

مدير كل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعاتی كه در جريان حوادث پس از انتخابات حتی به يک خط در مورد وقايع 9 دی‌ماه، روز قدس و ساير اصول نظام نپرداختند، انتظار حمايت و يا دريافت يارانه مطبوعات را نداشته باشند. 

به گزارش ایرنا، سيد احسان قاضی‌زاده عصر شنبه در نشستی با مدير مسئولان نشريات و مديران خبرگزاری‌های استان كرمان افزود: نشرياتی كه هنوز پس از جريان فتنه به انتشار بيانيه و عكس سران فتنه می‌پردازند، بر اساس قانون مطبوعات پس از تذكر و در صورت تداوم توقيف و لغو امتياز نيز خواهند شد. 

وی تاكيد كرد: بعضی‌ها به‌جای اينكه در فضای باز كار كنند، تنها به يک موضوع ويژه می‌پردازند. 

قاضی‌زاده گفت‌: در همين راستا نشرياتی در برخی استان‌های كشور در جريانات یک‌سال گذشته به دليل توهين به اصول نظام و اهانت‌ها به جايگاه مراجع و ولايت‌فقيه لغو مجوز شدند. 

مدير كل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح كرد: از طرفی ما حمايت از مطبوعات را به صورت عام در نظر داريم و همه نشريات با طيف‌های سياسی مختلف يارانه مطبوعات دريافت می‌كنند. 

وی افزود: معيار برای ما رسالت مطبوعاتی است، اما نشريات بايد بدانند كه حمايت و نظارت ما در مطبوعات لازم و ملزوم يكديگرند. 

قاضی‌زاده اظهار داشت: مطبوعات بايد با درک حرف‌های مردم، مطالب مورد نظر آنها را بنويسند تا ضريب نفوذ مطبوعات در خانواده‌ها افزايش يابد. 

قاضی‌زاده بدون اشاره به توقیف مطبوعات از زمان روی کار آمدن دولت نهم گفت‌: در ابتدای دولت نهم تنها حدود 5 استان نشريه محلی داشتند، اما در حال حاضر 24 استان از فعاليت نشريات محلی برخوردارند. 

وی خواستار راه‌اندازی خانه مطبوعات كرمان ظرف 3 ماه آينده و همچنين بررسی لازم برای كسب مجوز راه‌اندازی دانشكده خبر مطابق با شرايط موجود مطبوعات استان از سوی مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی اين استان شد. 

قاضی‌زاده در ادامه به مباحث طرح شده درباره نحوه پرداخت يارانه مطبوعات گفت: يارانه مطبوعات نوعی كمک به مطبوعات است و قرار نيست برای هميشه ثبات و بقا داشته باشد. 

0 comments:

ارسال یک نظر