بیانیه "مدرسین و طلاب قم و نجف": انتقاد ازعملکرد رهبری در آستانه سفر وی به قم

کمتر از یک هفته مانده به سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم، و در کنار پیام ها و بیانیه های له و متملقانه از وی، تشکلی تحت عنوان "مدرسین و طلاب قم و نجف" (متقن)، با نگارش و انتشار نامه ای سرگشاده، از رهبری انتقاد نموده و عملکرد و اظهارات وی طی ١۶ ماه اخیر را "بحران ساز" ذکر کرد.

این تشکل مذهبی در نامه سرگشاده خود که متن کامل آن در تارنمای "مدرسین و طلاب قم و نجف" منتشر شده، مواضع رهبر جمهوری اسلامی پیرامون "روند انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته" و "در قبال نتایج آن"، "فجایع کهریزک و اوین"، "دادگاههای نمایشی"، "هتک حرمت مکرر دلسوزان کشور و نظام" و ... را مورد انتقاد شدید قرار داده و خطاب به وی یادآور شده اند "مشکلات عدیده سیاسی در سطح داخل و بین المللی"، "رکود شدید اقتصادی" و همچنین "تحریم های مکرر جهانی" را، نتیجه "دیپلماسی غلط" وی و رئیس دولت می باشد و از خاطر ملت فراموش نخواهد شد.

تشکل "مدرسین و طلاب قم و نجف"، فتوای اخیر و اعلام مرجعیت آقای خامنه ای را نیز مورد انتقاد و اعتراض قرار داده و تاکید کرده اند " شما ادعای مرجعیت می نمایید در حالی که اگر به نفس خویش رجوع کنید، خواهید دید که صلاحیت این ادعا و فتوا دادن را ندارید. شما خود می دانید که مجتهد مطلق نیز نیستید و در امور شرعیه موظف به تقلید از اعلم فقها و افقه مراجع هستید. شما ولایت فقیه را که در امور حسبیه به اجماع اکثر علما می باشد، به یک خلافت بلا منازع بدل نموده اید و با این کار نه تنها ظلم بزرگی به مردم ایران نموده اید بلکه بدعت عظیمی نیز در شرع مقدس و فقه اسلامی آغاز کرده اید. فی الواقع این شمایید که باعث وهن اسلام و بر اندازی نظام است و شخص شما قانون شکن بزرگ می باشید."

در این نامه به علما، مراجع، روحانيون، مدرسين و طلاب قم تاکید کرده اند که ديدار با وی تأييد جنايات و دروغ جلوه دادن تمامی تعابير اسلامی است.

0 comments:

ارسال یک نظر