یک سال و نیم حبس تعزیری برای رئیس ستاد میر حسین موسوی در بابلسر

دادگاه انقلاب شهرستان بابل، علی تاری، از فرماندهان دوران جنگ هشت ساله و رئیس ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در بابلسر را، به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش منابع خبری جرس، رئیس ستاد میر حسین موسوی در بابلسر به اتهام "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام"، از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که مصداق توهین به رهبری در جلسات بازجویی و حتی در جلسه دادگاه مشخص نشده است.

گفتنی است جلسه دادگاه تاری، بدون حضور دادستان و یا نماینده دادستان، منشی جلسه و حتی وکیل مدافع این فعال سیاسی صورت گرفته است.

همچنین شایان ذکر است که قاضی باقریان (رئیس دادگاه انقلاب بابل) و قاضی پرونده به وی اجازه ارائه لایحه دفاعیه را در حین جلسه دادگاه نداده بود.

منابع نزدیک به علی تاری خاطرنشان کرده اند که علت صدور زود هنگام حکم رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در بابلسر، فشارهای چند چهره سیاسی در شهرستان بابلسر از جمله نادری فرماندار بابلسر و نجف نژاد نماینده اصولگرای بابلسر در مجلس شورای اسلامی، برای محکومیت وی بوده است.

گفتنی است این فعال اصلاح طلب، در ١۴فروردین ۸۹ توسط اداره اطلاعات بابلسر دستگیر گردید و به مدت سه ماه در زندان متی کلای بابل در بازداشت به سر برده، که ۷٢ روز آن در سلول انفرادی بوده است.

تاری همچنین از فرماندهان سپاه استان مازندران در دوران جنگ، نائب رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر در دولت محمد خاتمی، رئیس ستاد انتخاباتی خاتمی در سال ۷۶ و ۸۰ و رئیس ستاد هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ بوده است.

0 comments:

ارسال یک نظر