جوابیه عضو شورای مرکزی نهضت آزادی از بند 350 اوین به دروغ‌پردازی” روزنامه رسالت

محمد طاهری قزوینی، زندانی سیاسی و همسر سارا توسلی، با ارسال جوابیه‌ای در خصوص مطلب "دروغین" روزنامه‌های رسالت به مدیر مسئولی مرتضی نبوی و وطن امروز، به حکم دادگاه همسرش اشاره کرد که به خاطر حضور در عزاداری روز عاشورا و تسلیت به خانواده خواهر میرحسین موسوی، به شش سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کلمه، در جوابیه این عضو نهضت آزادی به حکم دادگاه سارا توسلی اشاره شده است که پیش از این در سایت کلمه منتشر شده و افکار عمومی را به شگفتی واداشته بود.

گفتنی است این جوابیه برای مدیران مسئول دو روزنامه‌ رسالت و وطن امروز ارسال شده است، اما آنها برخلاف قانون از انتشار آن سر باز زده‌اند.

متن این جوابیه‌ به شرح زیر است:

به نام خدا

راست یا دروغ؟ بدون شرح

اینجا در بند ۳۵۰ زندان اوین، جایی که حدود ۱۵۰ نفر از متهمین و محکومین سیاسی (به قول مسئولین زندان، متهمین امنیتی) روزگار می‌گذرانند، دسترسی به اخبار و تحلیلهای خبری محدود است و غالباً روزنامه‌های به اصطلاح دست راستی توزیع می‌شود، مگر آنکه زندانیان در رفت و آمدهای موردی، روزنامه‌های دیگری را به همراه بیاورند.

امروز سر شب روزنامه "وطن امروز" مورخ شنبه ۲/۵/۸۹ را ورق می‌زدم. در صفحه ۳ و در ستون ویترین، به نقل از روزنامه رسالت پنجشنبه، مطلبی با عنوان "دروغگو و دروغ شناسی" در ذمّ سخنان اخیر مهندس موسوی در تحلیل مسائل روز در جلسه‌ای با حضور جمعی از اساتید دانشگاه نوشته شده که در آن موسوی را دروغگوی بزرگ سال ۸۸ و باعث فریب تعدادی از مردم خوانده‌است. در انتهای متن مذکور آمده‌است:

"موسوی دروغگویی در این جلسه را نیز فراموش نکرد و بدون ذکر مصداق، مدعی شد یک زن به خاطر تسلیت گفتن به خانواده یکی از شهدای (!) عاشورا (همان عناصر خداجویی که موسوی ادعا می‌کرد) به شش سال زندان محکوم شده است."

با دیدن عبارت فوق به یاد دوران بازداشت و بازجویی‌ها در بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زمستان گذشته و متن حکم بدوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در مورد همسرم دکتر سارا توسلی حجتی، دندانپزشک اطفال و عضو هیأت علمی دانشگاه افتادم که تصریح داشت بخاطر حضور در عزاداری روز عاشورا و تسلیت به خانواده خواهر آقای مهندس موسوی به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده اند.

در انتها باز به یاد آوردم که چهار نفر از عوامل خطا کار پرونده بازداشتگاه مخوف کهریزک، جمعاً به پنج سال و نیم حبس محکوم شده‌اند.

وجه تداعی این خاطرات و حوادث چیست ؟‌ الله اعلم!

محمد طاهری قزوینی ـ زندان اوین ـ‌ بند ۳۵۰

دوم مرداد ماه ۱۳۸۹

****

پیوست: متن تاریخی رأی دادگاه بدوی سارا توسلی

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجع رسیدگی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران

شاکی: گزارش ضابطین قضایی

متهم: خانم سارا توسلی فرزند محمد . وکیل: ۱- خانم فریده غیرت ۲- آقای سید محمد علی دادخواه

اتهام: ۱ – اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی ۲- اخلال در نظم عمومی

پس از جری تشریفات قانونی، دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتی انشائ رأی می نماید.

رأی دادگاه حسب کیفرخواست صادره در پرونده کلاسه ۸۸/۱۶۵۵۲/ط د شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران شهید مقدس

خانم سارا توسلی حجتی فرزند محمد

ساکن: …

باسواد(دکتری تخصصی دندانپزشکی- تخصصی کودکان) متاهل دارای دو فرزند، فاقد سابقه کیفری، شیعه، تبعه ایران با وکالت خانم فریده غیرت و آقای سید محمدعلی دادخواه متهم است:

۱- اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور

۲- اخلال در نظم عمومی، با این توضیح(حسب توضیحات پرونده) نامبرده در تاریخ ۶/۱۰/۱۳۸۸ مصادف با عاشورای حسینی در تجمع غیر قانونی منجر به اغتشاش و تخریب اموال مردم و دولت شرکت کرده و خواهرش زهرا توسلی که همراه وی بوده است اذعان داشته که ما در این تجمع شعار الله اکبر هم سرداده ایم اما متهم موضوع پرونده منکر هرگونه سردادن شعار شده و حضور خود را صرف شرکت در مراسم عاشورای حسینی بیان کرده است. و پس از سپری شدن روز در شب به دیدار خانواده خواهر آقای میرحسین موسوی که ظاهرا فرزندشان در آن روز دچار حادثه شده و کشته شده جهت تسلیت رفته اند. متهم می گوید من خانواده خواهر میر حسین موسوی را نمی شناسم خواهرم زهرا آن ها را می شناسد آنهم نه مستقیم بلکه با رابطه آن ها را می شناسد. ما شب حدود ۹ رفتیم حدود ده دقیقه حضور داشتیم و پس از تسلیت برگشتیم. مامورین در پرونده گزارش کرده اند که متهم در آن جا از طرف خود و به نمایندگی از نهضت آزادی تسلیت گفته است ولی متهم منکر این موضوع شد. دادگاه با ملاحظه پرونده خانم زهرا توسلی در حضور متهم و وکیل مدافع وی ملاحظه نمود که مامورین چنین گزارشی در مورد خانم زهرا توسلی نکرده اند و فقط در مورد خانم سارا توسلی چنین گزارش نموده اند و خانم سارا توسلی در دادگاه در دفاع از این عمل اظهار داشته است صادقانه بگویم نهضت آزادی خبر نداشت و در جریان نبود که من رفته ام آن جا.دادگاه با ملاحظه این که

اولا خانم سارا توسلی حسب الاقرارخانواده خواهر آقای موسوی را نمی شناسد.

ثانیا خواهرش خانم زهرا توسلی هم مستقیم این خانواده را نمی شناسد بلکه با واسطه می شناسد.

ثالثا ساعت حضور آن ها در منزل خواهر آقای موسوی ۹ شب زمستان بوده که حدود ۴ ساعت از شب سپری شده.

رابعا ادعای همسایگی و رودربایستی ننموده.

خامسا دو زن در چنین ساعت شب برای تسلیت از کشته ای که صرفا ارتباط موضوعات سیاسی و جریان فتنه داشته با توصیف فوق در شهر تهران که عموما اعضای یک مجتمع مسکونی یکدیگر را نمی شناسند و ارتباطی با هم ندارند حضور پیدا کنند.

سادسا مامورین موضوع تسلیت گفتن از طرف نهضت آزادی را فقط به خانم سارا توسلی نسبت دهند.

سابعا خانم سارا توسلی مدعی شده چنان سرگرم کارو زندگی است که اصلا فعالیت سیاسی ندارد.

ثامنا قاضی دادگاه به وی اطلاع داد خواهرش که همراه وی در تجمعات بوده اذعان داشته شعار الله اکبر داده ایشان در جواب می گوید: مگر شعار الله اکبر چه اشکالی دارد؟!!

این ها همه حکایت از مخفی کاری متهم و انجام فعالیت موثر در راستای اهداف فتنه سبز ولیکن با پوشش و هوشیاری کامل دارد. و استشهادیه اساتید محترم دانشگاه و دانشجویان خانم سارا توسلی داستان دیگری دارد که پرداختن به آن در دادنامه که متنی حقوقی و قضایی است موضوعیت ندارد. دادگاه با توجه به مطالب مطروحه فوق و غیر موجه دانستن دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی هر دو اتهام را وارد دانسته و با استناد به ماده ۶۱۰ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی حکم بر محکومیت متهم به تحمل پنج سال حبس به جهت اجتماع و تبانی با احتساب ایام بازداشت قبلی و یکسال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری به جهت اخلال در نظم عمومی صادر و اعلام می نماید.این رأی ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۲۶دادگاه انقلاب اسلامی

و دادرس علی البدل محاکم عمومی تهران

پیرعباسی

0 comments:

ارسال یک نظر