زمین لرزه ۵.۹ ریشتری سمنان و تهران را لرزاند

طبق آخرین اخبار و گزارش ها، میزان تلفات زمین لرزۀ بامداد شنبه ششم شهریورماه استان سمنان، سه کشته و 40 زخمی اعلام گردیده، که حال عمومی ده تن از مصدومان وخیم گزارش شده است. در این رابطه، چهار روستای استان سمنان نیز بطور کامل تخریب شده اند.

زمین لرزه ای متوسط به بزرگی ۵.۹ در مقیاس ریشتر، در ساعات اولیه بامداد شنبه (به وقت محلی)، به مدت کمتر از یک دقیقه بخش هایی از استان سمنان را لرزاند، که بدنبال آن بخش هایی از شهر تهران نیز دچار لرزش خفیف شد.

فرماندار شهرستان دامغان، كانون دقیق زمین لرزه را حوالی منطقه طرود دامغان اعلام كرده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: این زمین لرزه  به 6 روستای منطقه کدو ، طرود ، بیدستان ، فتوح کوه زر آسیب رسانده است.

فرماندار دامغان گفت : مرکز این زمین لرزه در منطقه کوه زر در 100 کیلومتری جنوب دامغان بود و به واحدهای مسکونی روستاییان از 20 تا 100 درصد خسارت وارد کرد .

علی آبادی افزود : در این زمین لرزه تاکنون 2 کودک و یک زن جان باخته اند و 40 نفر نیز زخمی شده اند که20 نفر از زخمی ها در محل و به صورت سرپایی مداوا و 20 نفر هم به بیمارستان های سمنان و دامغان منتقل شدند.

براساس این گزارش ، این زمین لرزه حدود 15 روستای منطقه را تخریب کرد و 15 پس لرزه داشت .

گفتنی است مرکز زمین لرزه بامداد شنبه، ٢۸۵ کیلومتری شرق تهران، ١۰۵ کیلومتری شرق سمنان و ١۵۵ کیلومتری جنوب گرگان، به ثبت رسیده است.

بنا به گزارش شاهدان عینی، شدت این زمین لرزه را تهرانی های ساکن شرق و جنوب شرقی بیشتر احساس کرده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر