نیما نحوی، دانشجوی زندانی دانشگاه بابل، اعتصاب غذای خود را شکست

بر اساس اخبار رسیده از منابع آگاه دانشجویی بابل، صبح روز دوشنبه ششم شهریور ماه، نیما نحوی دانشجوی دربند زندان متی کلای بابل پس از حصول اطمینان از موافقت مسئولین دادگستری و دادستانی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل، روز دوشنبه اول شهریورماه، در اعتراض به آنچه که نقض حقوق وی در زندان بر پايه اساسنامه و مقررات سازمان زندان های کل کشور اعلام کرد، دست به اعتصاب غذای نامحدود در زندان متی کلای بابل زده بود.

به گزارش منابع خبری جرس، صبح شنبه دادگستری و دادستانی شهرستان بابل با درخواست انتقالی نیما نحوی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موافقت کردند.

نحوی در اعتراض به عدم موافقت با انتقال وی به يکی از زندان های شهر محل سکونت خود، عدم موافقت با عفو مشروط با توجه به گذراندن بيش از نيمی از دوران محکوميت خود و هم چنين انتقال وی از بند ويژه ی زندان متی کلا به بند مجرمين خطرناک، اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز نموده و اعلام کرده بود: " تا با درخواست وی مبنی بر انتقال به زندان محل سکونتش بر طبق قوانين و اساسنامه سازمان زندان های کل کشور موافقت صورت نگيرد دست از اعتصاب غذا نخواهيد کشيد".

این فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل تا کنون سه بار دستگير شده، که آخرين بار در حوادث پس از انتخابات به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام  از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ده ماه حبس تعزيری و یک سال محروميت از تحصيل محکوم گشت.

0 comments:

ارسال یک نظر