رئیس سازمان سنجش هم وجود ستاره‌دارها را انکار کرد

در امتداد انکار وجود دانشجویان ستاره‌دار که به دلیل فعالیت های سیاسی و صنفی از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد محروم شدند، این بار رئیس سازمان سنجش گفت: به خاطر فعالیت سیاسی داوطلبی از ثبت نام منع نمی شود مگر اینکه حرکت های خلاف قانون انجام داده باشد که بر اساس تصمیم مراجع ذیربط مشخص می شود.

به گزارش مهر، محمدحسین سرورالدین گفت: آن دسته از داوطلبانی که نقص پرونده دارند و با شرایط فعلی نمی توان از آنها ثبت نام به عمل آورد ستاره دار هستند که امسال مغایرت معدل ها نیز جزء این دسته به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه 80 درصد موارد نقص پرونده نقصهای کوچکی هستند که برطرف می شود گفت: امسال از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که پذیرفته شده اند در صورت داشتن مغایرت معدل ثبت نام به عمل نمی آید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مغایرت در عکس و سایر مشخصات را نیز از موارد نقص در مدارک داوطلب پذیرفته در کنکور ارشد دانست و گفت: از داوطلبان ستاره دار که نقصی برای ثبت نام دارند تا روشن نشدن وضعیت، ثبت نام به عمل نمی آید.

وی اظهار داشت: نمونه مغایرت معدل در کارشناسی ارشد یکی از این موارد است. سازمان سنجش پذیرش داوطلب را بر اساس خود اظهاری در خصوص معدل انجام می دهد و تا لحظه ثبت نام ملاک ما از معدل، معدلی است که خود داوطلب ارائه داده و از دانشگاه استعلامی صورت نمی گیرد.

پیش از این محمود احمدی نژاد، در سخنرانی های گوناگون و آخرین بار در مناظره انتخاباتی، وجود دانشجویان ستاره دار را انکار کرده بود که این گفته وی تجمع این دانشجویان در مقابل وزارت علوم و صدا و سیما را در پی داشت. هم اکنون شیوا نظرآهاری، ضیا نبوی، مهدیه گلرو و مجید دری از دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل در زندان به سر می برند.

0 comments:

ارسال یک نظر