احمدی نژاد حکم ریاست جدید دانشگاه آزاد را ابلاغ و امضا می کند

شرط هاشمی رد شد

جـــرس: در پی عدم پذیرش شرط هاشمی رفسنجانی در خصوص دانشگاه آزاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد، در آخرین جلسه خود تبصره ای به اساسنامه این دانشگاه اضافه کرد که بر پایه آن، حکم ریاست دانشگاه آزاد را احمدی نژاد امضا و ابلاغ کند.


پیش از این فرهاد دانشجو، رئیس انتصابی دولتی ها در دانشگاه آزاد، با انتقاد از عدم موافقت هاشمی رفسنجانی، بعنوان رئیس هیئت امنای آن دانشگاه با امضای حکم ریاست خود و درخواست برخی اعضای آن هیئت مبنی بر دعوت مجدد از گزینه‌های احتمالی برای ریاست دانشگاه، این شرط را "عقب‌گرد" خوانده و گفته بود "ما دیگر از آن مرحله عبور کرده ایم."


به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست رئیس دولت، در آخرین جلسه خود تصمیم گرفت که رییس جدید دانشگاه آزاد باید بزودی فعالیت خود را آغاز كند.


بر اساس گزارش ها، در این جلسه‌ شرط قاطع هاشمی رفسنجانی، رئیس هیئت امنای آن دانشگاه مبنی بر "لزوم حضور تمامی كاندیداها و ارائه برنامه‌های آنها و رای‌گیری مجدد برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد" از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرفته نشد.


یك مقام مسوول درباره جزییات آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه‌ای كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشكیل شد، شرط صدور حكم مبنی بر حضور تمامی كاندیداها و ارائه برنامه‌های آنها و رای‌گیری مجدد برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته نشد.


وی ضمن تاكید بر این كه بنابر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی دكتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد است، اعلام كرد: اعضای شورا روند طی شده را برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد، قانونی دانستند.

 

این مقام مسوول با بیان این كه شرط هاشمی پذیرفته نشد، افزود: این در حالیست كه تبصره‌ای به اساسنامه اضافه شده تا مشكلی برای صدور حكم وجود نداشته باشد و ظرف مدت معین، حكم مربوطه صادر شود.


وی ادامه داد: بنابر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه برنامه رییس جدید دانشگاه آزاد به رییس هیات امنا و اعضای آن برای تصویب و اجرایی شدن در دانشگاه آزاد امری طبیعی است.


گفتنی است، روز گذشته محمدرضا مخبر دزفولی ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ از ارائه گزارش هیات پنج نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی كه با هاشمی رفسنجانی درخصوص رئیس جدید دانشگاه آزاد دیدار داشتند، خبر داده و گفته بود: "به‌زودی شاهد اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم بود و تا هفته آینده مسیری تسهیل می شود تا رئیس جدید دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز كند. "


حكم فرهاد دانشجو، از افراد نزدیک رئیس دولت و برادر وزیر علوم، برای ریاست بر دانشگاه آزاد در تاریخ 27 دی ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و از سوی احمدی نژاد بلافاصله امضاء شد .


هاشمی رفسنجانی پیش از این اعلام کرده بود که انتصاب فرهاد دانشجو غیر قانونی است.

0 comments:

ارسال یک نظر