نبود مواد اولیه، قدیمی ترین کارخانه قند را به تعطیلی کشاند

خودکشی یک کارگر به دلیل اخراج
  جـــرس: به گزارش منابع خبری و کارگری، کارخانه‌ی قند ورامین، به عنوان قدیمی ترین کارخانه‌‌ی قند ایران با بیش از ۵۰۰ کارگر تعطیل شده است.

منابع کارگری همزمان گزارش داده اند که یک کارگر شرکت مزدای تهران، به دلیل قرار داشتن در لیست اخراجی ها، دست به خودکشی در صحن کارخانه زده است.

به گزارش روزنامه‌ی خراسان، کارخانه‌ی قند ورامین که در سال ۱۳۱۳ به دست مارکوف روسی ساخته شد، به علت نبود مواد اولیه به تعطیلی کشیده شده است.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، نیز با اعلام اینکه "عمده مواداولیه این کارخانه از برزیل، کوبا و آفریقای جنوبی وارد کشور می شد"، به نقل از رییس شورای اسلامی کارخانه قند ورامین درخصوص صحت اخبارتعطیلی کارخانه قند ورامین گفت: کارخانه قند ورامین بجهت کمبود نقدینگی در تهیه مواد اولیه دچار مشکل شده است.

رضا خطیبی ضمن بیان این مطلب که کارخانه قند ورامین در گذشته دولتی بوده و درحال حاضر خصوصی است، افزود: منابع مالی در اختیارمسئولان کارخانه برای خرید مواد اولیه وجود ندارد، و کمبود نقدینگی در بخش تولید و خالی بودن دست تولیدکننده از منابع مالی کارخانه‌ قند ورامین را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.

او اظهار داشت: از سال گذشته روند تعطیلی موقتی کارخانه هر چند ماهی صورت می‌گرفت و زمانی که این واحد تولیدی مواد اولیه داشته باشد مشغول به تولیداست و در مواقع نبود مواد اولیه کارخانه تا ورود مواد اولیه جدید از تولید باز می ماند و کارگران در سر کار حضور ندارند.

او با اشاره به اینکه کارخانه قند ورامین با ۴۳۰ کارگر که تعداد ۲۷۰ نفر آنان رسمی و مابقی قرار دادی است، ادامه داد: حقوق کارگران به جهت مشکلات پیش رو مسئولان کارخانه بدون مزایا با ۱۵ روز تاخیر پرداخت می شود.

خطیبی گفت عمده مواد اولیه این کارخانه از کشورهای کوبا و برزیل وارد می شود که بدلیل تحریم ها وافزایش قیمت دلار ومشکلات ورود و خروج کشتی‌های تجاری و بارگیری‌هایی که با تاخیر صورت می‌گیرد این شرکت را با بحران روبرو کرده است.

خودکشی یک کارگر اخراجی
در خبری دیگر، خبرگزاری کار اعلام کرده است که مصطفی علیزاده، کارگر قسمت رنگ گروه بهمن (مزدا) در محوطه کارخانه دست به خودکشی زد و جان باخت.

بر اساس این گزارش، دلیل خودکشی مصطفی علیزاده قرارداشتن نام او به همراه تعداد دیگری از کارگران در لیست اخراج پایان سال بوده است.

0 comments:

ارسال یک نظر