روزنامه روزگار توقیف شد

 جرس: روزنامه روزگار بار دیگر با یک تماس تلفنی توقیف شد. 

به گزارش کلمه، دادستانی تهران حکم توقیف یک ماهه روزنامه روزگار را برای دومین بار طی سال جاری به دفتر این روزنامه ابلاغ کرده است.

روزنامه روزگار در شماره ی امروز خود مصاحبه ای صریح با محمدرضا خاتمی، نایب رییس مجلس ششم و همچنین اعتراض اکبر هاشمی رفسنجانی از نمایش ماکت مقوایی امام خمینی در گرامی داشت سالروز ورود وی به کشور را منتشر کرده بود.

محمدرضا خاتمی در این مصاحبه تفضیلی گفته بود: آقایان در سال ۸۴ آمدند گفتند حاکمیت باید یکدست باشد، می‌بینیم که در طول تاریخ جمهوری اسلامی اختلاف بین ارکان قدرت به ‌این شدت نبوده است. آقای احمدی‌نژاد که سوگلی و بی‌نظیر در تاریخ و معجزه هزاره بود، بشارت امام زمان بود و طبق گفته مرحوم آقای مشکینی حکمش را امام زمان امضا کرده بود، حالا ببینید در چه وضعیتی است؟ کسانی که دوراندیش هستند، می‌دانند که درون جامعه ‌ایران آنقدر تکثر وجود دارد که امکان یکدست کردن حاکمیت وجود ندارد. این مهندسی شکست خورده است. برای انتخابات بعد هم برنامه دارند اما نمی‌توانند یک جامعه متکثر را یکدست کنند و هر کاری می‌خواهند انجام دهند، این امکان‌پذیر نیست؛ من الان این را قبول ندارم که اگر مجلس شکل گرفت حتماً انتخابات آینده هم بر همین بند خواهد بود. من تردیدی ندارم که در دوران ریاست جمهوری بعدی وضعیت مثل الان نخواهد بود.

محمدرضا خاتمی همچنین در خصوص کسانی که به نام اصلاح طلبی در انتخابات شرکت کرده اند گفته بود: جریان اصلاح‌طلبی در ایران یک جریان شناخته‌شده است، جریان‌های تاثیر‌گذار و شخصیت‌هایش هم مشخص هستند حالا چهار نفر می‌آیند می‌گویند ما اصلاح‌طلب هستیم و می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم، این به معنی حضور جریان اصلاح‌طلبی در انتخابات نیست. این را همه می‌دانند، مردم، حاکمیت جریان اصلاحات، همه‌ این را می‌دانند، و نتیجه انتخابات هم این را مشخص خواهد کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر